50 אלף מנות, 17 מתחמים: מבצע החיסונים בצה"ל יוצא לדרך

דובר צה"ל סיפר בשיחה עם כתבים צבאיים כי הצבא יפתח בקמפיין "אני בטוח מתחסן", אך לא יכפה על חיילים להתחסן. הראשונים להתחסן: סגל הרפואה, חיילים בסיכון בשל בעיות בריאות ופורום מטכ"ל

זמן צפייה: 02:18

דובר צה"ל הדי זילברמן אמר היום (ראשון) בשיחה שערך בצהריים עם הכתבים הצבאיים כי מבצע החיסונים בצבא יחל מחר בבוקר. באמצעות מנות החיסון של ענקית התרופות פייזר. "הקמנו שישה מרכזי חיסון השבוע: פלמ"חים, בצת, גלילות, ושלוש נקודות של חיל רפואה - מרכז, צפון ודרום - נשלים את חיסון רוב החיילים תוך כמה חודשים", אמר.

עוד סיפר זילברמן כי בשבוע הבא יהיו 17 מתחמי חיסון, שבהם יינתנו כ-50 אלף חיסונים, בעוד יחידות עם יותר מאלף חיילים יתחסנו ביחידה עצמה. לדבריו, האוכלוסייה הראשונה שתקבל את החיסון היא סגל הרפואה, לאחר מכן חיילים בסיכון בשל בעיות בריאות, אז פורום מטכ"ל ואחר כך סדר המתחסנים ייקבע על פי המשימות המבצעיות. בהמשך יתחסנו גם קצינים ונגדים מעל גיל 40 והמערך הלוחם.

מתחם חיסון של צה''ל
מתחם חיסון של צה''ל | צילום: דובר צה''ל

צה"ל אף מנסה לעודד משרתים להתחסן, ופתח בקמפיין "אני בטוח מתחסן". נוסף על כך, המפקדים ישוחחו עם החיילים לעודד אותם לקבל את מנות החיסון. "חיילים צריכים להתחסן למען סבא וסבתא שלהם ולמען הרציפות המבצעית של הצבא", הסביר זילברמן. "לא נכפה על חיילים את החיסון ולא נחסן בפקודה בגלל מניעה משפטית. יש לנו אחוזי היענות גבוהים ואנחנו מעריכים שרוב הצבא יתחסן".

בשבוע שעבר הרמטכ"ל אביב כוכבי התחסן ואמר כי "בשנה האחרונה צה"ל עושה כל שביכולתו לשמור על כשירות מבצעית ורציפות תפקודית שתאפשר לו לבצע את משימותיו לצד שמירה על בריאות משרתי צה"ל. מבצע החיסונים שיחל בימים הקרובים הוא בשורה אמיתית שמקדמת את החזרה לשגרה במדינת ישראל ובצה"ל. אני קורא לכלל מפקדי וחיילי צה"ל להתחסן ולהוות דוגמא אישית גם בנושא חשוב זה".

מתחם חיסון של צה''ל
מתחם חיסון של צה''ל | צילום: דובר צה''ל