לאור הירידה בתחלואה: שתי מחלקות קורונה בביה"ח שיבא נסגרו

לראשונה מזה שלושה חודשים, מקדם ההדבקה ירד ל-0.85. בשל כך, נסגרו שתי מחלקות - אולם לא ניתן יהיה להסב אותן לצרכים רפואיים אחרים, על מנת להיערך באופן מיטבי לפתיחה מחודשת במידת הצורך

זמן צפייה: 04:01

שתי מחלקות קורונה בבית החולים שיבא שבתל השומר נסגרו היום (ראשון), זאת לאור הירידה במספר המאושפזים כפי שנרשמה בימים האחרונים. על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה במגזר הכללי עומד היום על 0.85 - שזהו המספר הנמוך ביותר מזה שלושה חודשים.

על פי הנחיות משרד הבריאות, בתי החולים לא יוכלו להסב את מחלקות הקורונה שנסגרו לצרכים רפואיים אחרים, ועליהם לשמור את המחלקות סגורות - וריקות. הסיבה לכך, הסבירו במשרד הבריאות, היא על מנת להיערך באופן מיטבי לפתיחה חוזרת של המחלקה, אם תירשם עלייה בתחלואה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט אישר: עד 2,000 איש ביום ייכנסו ארצה; הדיון יימשך מחר

הרמזור יעודכן – מוסדות החינוך ישובו לפעול בערים נוספות

ועדת השחרורים קבעה: זאב רוזנשטיין ישוחרר מוקדם מהכלא

בית החולים שיבא
בית החולים שיבא | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר פרסם אגף המודיעין את דוח מרכז המידע והידע הלאומי, שמפרט את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, ממנו עלה כי לצד הירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב בני 60 ומעלה, ניכרת עלייה במספר החולים הקשים שמשתייכים לאוכלוסיות הצעירות יותר - והם מהווים כ-40% מכלל התחלואה הקשה החדשה בשבוע האחרון.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,869 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-24 אלף בדיקות - 7.8% מהן חיוביות. מניין החולים שמצבם קשה חצה שוב את סף האלף, ועומד כעת על 1,008.מניין מקרי המוות עלה ל-5,368.