ועדת השחרורים קבעה: זאב רוזנשטיין ישוחרר מוקדם מהכלא

העבריין שהוגדר בעבר "היעד מספר 1 של המשטרה" ומרצה 17 שנות מאסר, היה צפוי להשתחרר מהכלא בעוד כ-8 חודשים - אך הוועדה הורתה על הקדמת המועד. "לא יסכן את שלום הציבור"

זמן צפייה: 01:50

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט קבעה היום (ראשון) כי העבריין זאב רוזנשטיין ישוחרר מוקדם מהכלא. רוזנשטיין, שמרצה 17 שנות מאסר בגין עבירות סמים וקשירת קשר לביצוע רצח, היה צפוי להשתחרר מהכלא בעוד כ-8 חודשים - אך כאמור, הוועדה הורתה להקדים את המועד. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע של שבוע להחלטה. "הוועדה מתרשמת כי השנים הרבות בהן בילה האסיר בכלא, הטיפול אותו עבר בשנים 4 האחרונות ומצבו הרפואי, אכן גרמו לו לשינוי תודעתי. אין בשחרורו כדי לסכן את שלום הציבור".

"עייפתי מהחיים בכלא", אמר רוזנשטיין לגורמים בכלא. "אני מבין את נסיבות חיי שהביאו אותי לעולם הפשע, אני לוקח אחריות ואני אעשה הכול כדי להשתקם ולפתוח דף חדש בחיים. אעשה הכול כדי שלא לחזור לעולם הפשע", הדגיש. בפרקליטות לא התרגשו מהדברים, ואף כינו אותם "דמעות תנין". לטענתם, רוזנשטיין לא הוכיח כי הוא ראוי לשחרור, ומדובר באדם שעדיין יש מידע מודיעיני המגדיר אותו "איום לציבור".

עו"ד ימימה אברמוביץ׳ ועו"ד אביגדור פלדמן המייצגים את רוזנשטיין מסרו בתגובה: "מברכים על החלטת הוועדה להורות על שחרורו של זאב רוזנשטיין לאחר תקופה ארוכה בכלא וזאת חרף התנגדות המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביה של בת 10 שהותקפה מינית במהלך שוד בנגב: "חלום בלהות"

גנץ על ההדלפות מקבינט הקורונה: "זה נעשה בידיעתו של נתניהו"

נתניהו ינסה לגייס את גנץ לתוכנית המענקים – ולעקוף את היועמ"ש

עו״ד ימימה אברמוביץ׳
עו״ד ימימה אברמוביץ׳

רוזנשטיין הוגדר בעבר כ"יעד מודיעיני מספר 1 של המשטרה", נעצר בשנת 2004 בשיתוף פעולה בין ישראל לארצות הברית, ושנתיים לאחר מכן הוסגר לארצות הברית - שם גזר עליו בית המשפט האמריקני 12 שנות מאסר בגין סחר בסמים. נוסף לכך, הודה רוזנשטיין במסגרת עסקת טיעון בקשירת קשר לביצוע רצח, ונגזרו עליו חמש שנות מאסר נוספות.

כבר ב-2017 דנה ועדת השחרורים באפשרות לקצר את תקופת מאסרו, אך אז הוחלט שלא לאשר את שחרורו המוקדם. הפרקליטות התנגדה אז לשחרורו המוקדם, וטענה כי ישנו מידע מודיעיני שרוזנשטיין עדיין פעיל בעולם הפשע ושישנם גורמים המעוניינים לפגוע בו.