אדלשטיין: נציע בקבינט הקורונה להגדיל הקנסות על הפרת הנחיות

שר הבריאות נאם בביה"ח פוריה, והצהיר שמשרדו ידרוש מהשרים להשית קנסות משמעותיים יותר על מוסדות חינוך שנפתחים באופן פיראטי. "יש פער בין ההחלטות הזהירות של הממשלה למה שקורה בשטח"

זמן צפייה: 00:23

שר הבריאות יולי אדלשטיין נאם היום (שלישי) בטקס חניכת חדרי ניתוח חדשים בבית החולים פוריה שבטבריה, והתייחס לסוגיית פתיחת מוסדות הלימודים בניגוד להנחיות הקורונה. לדבריו, משרד הבריאות יציע לקבינט הקורונה להגדיל את סכומי הקנסות על הפרת ההנחיות. "יש פער בין ההחלטות הזהירות של הקבינט לבין מה שקורה בשטח, של הפרת הנחיות מצד מוסדות חינוך ועסקים", ציין השר. "אי אפשר שמי שצדיק רע לו והאחרים טוב להם".

נוסף על כך, אדלשטיין סיפר כי הביקוש לחיסוני השפעת עלה על רקע התפשטות המגפה, והוסיף כי יש יותר מארבעה מיליון חיסונים נגד שפעת. "אני מקווה שעד סוף שנת 2020 מי שצריך וירצה להתחסן יוכל לעשות זאת", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: "ארקיע" משיקה טיסות לדובאי שיחלו לפעול בינואר

נחתמו בנתב"ג ההסכמים עם האמירויות: "יוצרים עתיד של שלום"

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,479 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. זאת לאחר שבוצעו 41,722 בדיקות - מתוכן 3.7% חיוביות. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 636, מהם 233 מונשמים. מניין מקרי המוות מהנגיף מאז פרצה המגפה עומד על 2,268. ישנם 179 חולים במצב בינוני, ו-1,119 מאושפזים בבתי החולים.

כעת, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים - שם יש כרגע 3,066 מאומתים פעילים. במקום השני ניצבת בני ברק עם 1,803 חולים פעילים, ואחריה תל אביב עם 890 חולים פעילים. אשדוד במקום הרביעי עם 857 ואחריה מודיעין עילית עם 789. בשבעת הימים האחרונים אובחן מספר החולים הגבוה ביותר בירושלים - 1,361 בשבוע האחרון. בבני ברק - 657, במודיעין עילית - 317, באשדוד 275, בתל אביב 259 ובבית שמש - 195.

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

היום יתכנס קבינט הקורונה, שיצטרך להכריע בין שתי חלופות לצעד הבא בהקלות: הראשונה פתיחת כיתות א' עד ד', במתווה כפי שפורסם ואושר, או חידוש המסחר, פתיחת חנויות הרחוב ואולי גם קניונים וצימרים. במשרד האוצר מעריכים שהחזרת לפעילות חלק מהסחר תתרום למשק מיליארד וחצי שקלים בשבוע, לכן שר האוצר ישראל כ"ץ יתמוך בחילופים, בניגוד לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט.

יש לציין כי בתי הספר היו צפויים להיפתח ב-1 בנובמבר, ואם תתקבל ההחלטה לדחות את חזרתם לפעילות, הם ייפתחו באמצע החודש. נציגי מערכת הבריאות צפויים להבהיר לחברי הקבינט כי לא ניתן לפתוח את שני הענפים במקביל. נוסף על כך, תעלה התנגדות מוחלטת לכל קיום החתונות, גם במתווה שהציע שר הפנים אריה דרעי.