עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

זוג מקריית טבעון חשוד שניהל הונאה מתוחכמת, במהלכה חשבונותיהם של עשרות קשישים נפרצו ונמשכו מהם כספים - תוך ניצול העובדה שלא הגיעו לבנק לעקוב אחרי החשבונות כי היו סגורים בבתיהם

זמן צפייה: 03:55

הותר לפרסום: בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) 16 חשודים בכל רחבי הארץ המעורבים בפרשיית הונאה באמצעות הסלולאר בהיקף של מעל חצי מליון שקלים, תוך ניצול העובדה שקורבנותיהם היו בסגר. המעורבים, כך על פי החשד, נוהלו על ידי בני זוג תושבי קריית טבעון בשנות ה-40 לחייהם במשך תקופה ארוכה. במקביל, במסגרת חיפושים בבתי החשודים, המשטרה החרימה מחשבים, התקני אחסון דיגיטליים וממצאים אחרים למטרות חקירה.

את החקירה הראשונית פתחה יחידת הסייבר של הימ"ר, בעקבות תלונות דומות מצד אזרחים על כך שבוצעו פעולות בחשבון הבנק שלהם ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, בעיקר העברות כספים בסכומים שונים אל חשבונות זרים. בין קורבנות ההונאה נימנו עשרות אזרחים קשישים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוקץ ברי המים: כך עובדת השיטה בה סוחטים כספים מהקשישים

מיקרופונים יושתקו בעימות הנשיאותי האחרון; טראמפ: "לא הוגן"

גנץ תוקף: "ממשלה בראשות נתניהו – לא מתפקדת"

הונאת אשראי
הונאת אשראי | צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)

מהחקירה עולה כי החשודים השתלטו על מנויי הטלפון הסלולארי של הקורבנות וחדרו אל חשבונות הבנק שבבעלותם באמצעות שיטות מתוחכמות. לאחר ההשלתטות, הם משכו כספים מחשבונם או העבירו אותם לחשבונות אחרים.

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה כי קבוצת החשודים בחרה את קורבנותיהם בקפידה, כלומר רובם היו קשישים שלא יצאו מביתם בעקבות הסגר וכתוצאה לא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא עקבו או הבחינו בתנועות חשודות בחשבונותיהם.