משני: חובת בידוד לשבים ממדינות עם תחלואה גבוהה – גם למחוסנים

משרד הבריאות הודיע כי החל מ-3.5, נוכח היקפי התחלואה בהודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו וטורקיה - החוזרים מהם ארצה יחויבו לשבות בבידוד, גם אם החלימו או התחסנו

זמן צפייה: 01:35

משרד הבריאות הודיי היום (חמישי) כי עקב התחלואה הגבוהה בהודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו וטורקיה - החל מיום שני הקרוב תחול חובת בידוד לשבים ממדינות אלו, גם אם החלימו או התחסנו מפני הקורונה.

במכתב שנשלח מטעם משרד הבריאות נכתב: "לעמדת הגורמים המקצועיים, לצד ההישגים המרשימים בצמצום התחלואה והשגת שליטה על המגיפה, המשך הפנדמיה העולמית והתפתחות וריאנטים מוטאנטיים של הנגיף שעלולים לחדור לישראל דרך חוזרים מחו"ל, ממשיכים להוות סיכון משמעותי לבריאות הציבור בישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אלרעי פרייס: 35% מהציבור לא מחוסנים – ממליצה לא ללכת למירון

41 מקרי הדבקה במוטציה ההודית התגלו בישראל – 4 מהם מחוסנים

ביידן סיכם 100 ימי כהונה: "אמריקה ממשיכה להתקדם"

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

כזכור, משרד הבריאות עדכן היום כי התגלו 41 מקרי הדבקה במוטציית הקורונה ההודית, ביניהם ארבעה מחוסנים וחמשה ילדים מבתי ספר שונים. מתוך המקרים, 24 חולים חזרו לישראל מחו"ל, שלושה מהם ישראלים ו-17 מקרים בקהילה שלא יצאו מהארץ בעת האחרונה. בשבוע האחרון התגלו שמונה מאומתים לווריאנט הדרום אפריקני, שבעה נדבקו בווריאנט מניו יורק, שניים מהזן מקליפורניה, ואחד מהזן הבריטי. מאומת אחד נוסף נדבק בזן מסנט פטרסבורג.

על פי נתוני המשרד, אתמול אובחנו 100 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מספר החולים הקשים ממשיך לרדת - 118 חולים במצב קשה מהם 65 מונשמים ו- 1570 חולים פעילים כרגע בישראל. מקדם ההדבקה נשאר יציב ועומד על 0.79% בזמן שאחוז הבדיקות החיובית הוא 0.3% מתוך 36 אלף בדיקות קורונה שנעשו אתמול.