41 מקרי הדבקה במוטציה ההודית התגלו בישראל - 4 מהם מחוסנים

משרד הבריאות עדכן כי מתוך הנדבקים בווריאנט, 24 חזרו מחו"ל ובהם 21 זרים. חמישה מקרים התגלו גם במוסדות חינוך. 100 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול. 123 חולים במצב קשה

זמן צפייה: 04:20

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי התגלו 41 מקרי הדבקה במוטציית הקורונה ההודית, ביניהם ארבעה מחוסנים וחמשה ילדים מבתי ספר שונים. מתוך המקרים, 24 חולים חזרו לישראל מחו"ל, שלושה מהם ישראלים ו-17 מקרים בקהילה שלא יצאו מהארץ בעת האחרונה. בשבוע האחרון התגלו שמונה מאומתים לווריאנט הדרום אפריקני, שבעה נדבקו בווריאנט מניו יורק, שניים מהזן מקליפורניה, ואחד מהזן הבריטי. מאומת אחד נוסף נדבק בזן מסנט פטרסבורג.

על פי נתוני המשרד, אתמול אובחנו 100 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מספר החולים הקשים ממשיך לרדת - 118 חולים במצב קשה מהם 65 מונשמים ו- 1570 חולים פעילים כרגע בישראל. מקדם ההדבקה נשאר יציב ועומד על 0.79% בזמן שאחוז הבדיקות החיובית הוא 0.3% מתוך 36 אלף בדיקות קורונה שנעשו אתמול.

פריצת דרך? לפיד ובנט סיכמו לסגור את חלוקת התיקים עד מוצ"ש

"ציידי הגנבים": התושבים שהקימו סיירת למציאת אופניים בת"א

אלרעי-פרייס עולה להתקפה: "מחר ל"ג בעומר ואין תקנות – ביזיון"

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

אמש במהדורה המרכזית, התראיינה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, ואמרה: "הישראלים שחוזרים מהיעדים אותם הגדרנו כמסוכנים, צריכים בידוד בחזור גם אם הם מחוסנים. אנחנו חוששים מווריאנטים שאנחנו לא מכירים וההודי הוא אחד מהם. יש לוודא כי אין יציאה מסיבית למקומות האלה ולהגן על שערי נתב"ג מפני נושאי המוטציות".

כידוע, המדינות שעליהן יש אזהרת מסע נכון להיום, הן הודו, טורקיה, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה ומקסיקו. בד בבד, המשרד המליץ לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש, לסוף יוני.

לפי התוכנית אותה מקדם המשרד, מדינות העולם יחולקו לשתי קבוצות, כאשר למדינות שלא מוגדרות כמסוכנות תתאפשר טיסה כרגיל. לעומת זאת, למדינות שבהן יש התפרצות קורונה משמעותית תאפשר טיסה רק במקרים חריגים. יתרה מכך, השבים ממדינות אלו יחויבו בבידוד, גם אם חוסנו, ואם הם אזרחים זרים, הבידוד יתרחש במלונית.