אלרעי פרייס: 35% מהציבור לא מחוסנים – ממליצה לא ללכת למירון

ראש שירותי בריאות הציבור אמרה לחדשות 13 שאף גורם אינו מוכן לקחת אחריות על שמירת התו הירוק, למרות שעבדו במשך שבועות על גיבושו. על הווריאנט ההודי: "טרם ניתן לומר אם החיסון יעיל נגדו"

זמן צפייה: 06:02

"החגיגה במירון מטרידה מאוד, מדובר בהתקהלות של מאות אלפי אנשים שעוברת ללא תקנות", אמרה היום (חמישי) ראש שירות בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בריאיון לחדשות 13. עוד הוסיפה אלרעי פרייס: "אנחנו עבדנו במשך שבועות על תקנות התו הירוק, הגענו להסכמה של מהו מתווה בטוח, ובשורה התחתונה אף אחד לא מוכן לקחת אחריות על ניהול התו הירוק".

לגבי שיעורי ההתחסנות, אמרה ראש שירות בריאות הציבור כי "יש לזכור שאוכלוסיית המדינה צעירה - יש פחות ממיליון אנשים מבוגרים שלא התחסנו ושניים וחצי מיליון ילדים שלא קיבלו חיסון, ובסך הכל 35% ממדינת ישראל שלא מחוסנים, לכן מדובר במצב לא בטוח. אינני ממליצה לאנשים ללכת לשם".

כתבבות נוספות בחדשות 13 >>

41 מקרי הדבקה במוטציה ההודית התגלו בישראל – 4 מהם מחוסנים

ביידן סיכם 100 ימי כהונה: "אמריקה ממשיכה להתקדם"

פריצת דרך? לפיד ובנט סיכמו לסגור את חלוקת התיקים עד מוצ"ש

מדורה בבית שמש
מדורה בבית שמש | צילום: חדשות 13

כמו כן, התייחסה אלרעי פרייס לווריאנט ההודי של הקורונה ואמרה: "בהודו אין עדיין רמה מספקת של מחוסנות על מנת להגיד שהחיסון מצליח להגן מפני הזן". עוד הוסיפה לומר: "יש שם התפרצות אדירה וזה בהחלט מדאיג. אנחנו סוגרים כמה שאפשר החוצה, ופותחים כמה שיותר בפנים הארץ".

מוקדם יותר הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי התגלו 41 מקרי הדבקה במוטציית הקורונה ההודית, ביניהם ארבעה מחוסנים וחמשה ילדים מבתי ספר שונים. מתוך המקרים, 24 חולים חזרו לישראל מחו"ל, שלושה מהם ישראלים ו-17 מקרים בקהילה שלא יצאו מהארץ בעת האחרונה.