ביידן סיכם 100 ימי כהונה: "אמריקה ממשיכה להתקדם"

הנשיא האמריקני נשא נאום בפני הקונגרס, התייחס למדיניות החוץ של ארה"ב ולהתמודדות מול המשבר הכלכלי והבריאותי שנוצר בשל מגפת הקורונה: "ההתקדמות שלנו בנושא - אחד ההישגים הגדולים ביותר"

זמן צפייה: 03:01

הנשיא ג'ו ביידן נשא הלילה (חמישי) נאום בפני הקונגרס האמריקני לרגל מאה ימים ראשונים לכהונתו בתפקיד. בנאום, אשר נמשך כשעה, טען כי עתיד המדינה נמצא על כף המאזניים בהינתן המשבר הכלכלי בריאותי שנוצר לאחר פרוץ משבר הקורונה בארצות הברית. ביידן התייחס לטיפול במגפת הקורונה, לתוכניות החברתיות אותן הוא מעוניין לקדם, לסוגיית הגרעין האיראני וליחסי החוץ.

ביידן נשאר בעמדתו כי התוכנית החברתית, בעלות 1.9 טריליון דולר, הכרחית בעת הזו. "אמריקה ממשיכה להתקדם ואנחנו לא יכולים לעצור", אמר והוסיף: "אני רק רוצה להיות ברור - מנקודת המבט שלי, להישאר מאחור זו לא אופציה, עלינו לבנות את אמריקה בחזרה בצורה טובה יותר".

פריצת דרך? לפיד ובנט סיכמו לסגור את חלוקת התיקים עד מוצ"ש

"ציידי הגנבים": התושבים שהקימו סיירת למציאת אופניים בת"א

אלרעי-פרייס עולה להתקפה: "מחר ל"ג בעומר ואין תקנות – ביזיון"

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ביידן שלח מסר אופטימי לעם האמריקני בעניין מגפת הקורונה: "ההתקדמות שלנו במאה הימים האחרונים נגד אחת המגפות הגרועות בהיסטוריה היא אחד ההישגים הלוגיסטיים הגדולים ביותר שראתה מדינתנו", עוד הוסיף כי על העם האמריקני להמשיך ולהתחסן בחיסוני הקורונה בכדי שהמשק ייפתח ביתר שאת.

לדברי ביידן, בגזרת יחסי החוץ, אמריקה נמצאת ב"נקודה היסטורית נהדרת ועיניי העולם מסתכלות על הדמוקרטיה של ארצות הברית כמודל לחיקוי לאחר ההתפרעויות בגבעת הקפיטול". הנשיא האמריקני הסביר כי "המרד היה משבר קיומי - מבחן האם הדמוקרטיה שלנו תוכל לשרוד. בשיחותי עם מנהיגי העולם, הודעתי שאמריקה חזרה - עלינו להראות שחזרנו כדי להישאר".

בנושא האיום הגרעיני שנשקף מאיראן ומצפון קוריאה אמר: "תוכניות הגרעין שהן מציבות הן איום רציני לביטחון אמריקה והעולם כולו. נעבוד עם בעלות בריתנו כדי לטפל באיום באמצעות דיפלומטיה וחיזוק ההרתעה".