השרים לא הסכימו על חומרת ההגבלות - הקבינט התפזר ללא החלטה

ממונה הקורונה הציג לשרים תחזית לפיה אם לא יוטלו הגבלות ימותו עוד 3,700 בני אדם מהנגיף. במל"ל הציעו להיכנס מיד לסגר מלא: "ריסון מהודק יוביל לסגר, ומי שישלם את המחיר הם המובטלים"

זמן צפייה: 02:28

קבינט הקורונה דן היום (ראשון) בשאלת החמרת המגבלות לאור העלייה בנתוני ההדבקה, התפזר מבלי לקבל החלטה ויקיים ישיבה נוספת בהמשך. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו רואים מה קורה באירופה, ולכן להמשיך כרגיל זו החלטה לא נכונה".

"קיבלנו כמות מכובדת מאוד של חיסונים והלוואי שעד סוף פברואר נחסן את רוב האוכלוסייה בסיכון, ואז הפגיעה תהיה מינורית בתמותה", הוסיף נתניהו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ, אשכנזי וניסנקורן: "מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות"

חוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה – יחויבו בבידוד במלונית

"סכנה לציבור": פייסבוק מחקה פרסומים כוזבים על חיסוני הקורונה

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, הציג במהלך ישיבת קבינט הקורונה נתונים לפיהם, אם לא יוטלו הגבלות, במקביל למתן החיסונים, יתווספו 3,700 מתים. במקרה של "ריסון מהודק", מספר המתים יעלה ב-1,250 בני אדם נוספים, ואם יוטל סגר מלא אז מספר מקרי המוות יעלה ב-1,100.

במהלך הדיון המשנה לראש המל"ל הביע התנגדות לעמדת משרד הבריאות, וביקש לדלג על השלב של "ריסון מהודק" ולהחיל סגר מלא. לדבריו, "ריסון מהודק יוביל לסגר, ומי שישלם את המחיר הם המובטלים". גם נציג משרד האוצר התנגד לריסון מהודק, והסביר כי כדאי לחזק את ההגבלות ולהטיל סגר בעוד כשבועיים במידת הצורך.

שר החינוך יואב גלנט ביקש בדיון בקבינט להשאיר את כל מערכת החינוך פתוחה, כולל בערים אדומות וכתומות, למעט הצעת שר החינוך יואב גלנט בקבינט - כל מוסדות החינוך יישארו פתוחים, גם בערים אדומות וכתומות, למעט במוסדות שבהם יימצאו חמישה נדבקים או יותר. לטענתו, מאמצע חודש אוקטובר, נדבקו בקורונה כ-60 אלף בני אדם, ורק 4% ממקרי ההדבקה אירעו במערכת החינוך.

זאת ועוד, מוקדם יותר היום אישר קבינט הקורונה כי ישראלים החוזרים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחוייבו בבידוד במלונית. עוד הוחלט כי לא תאושר כניסה לארץ של זרים משלוש המדינות הללו. זאת, בשלל החשש מההמוטציה החדשה של הנגיף.

ההחלטה נכנסת לתוקף באופן מיידי, כך שמי שינחת מהמדינות הללו - כבר היום יצטרך להיכנס לבידוד במלוניות. עוד הוחלט כי משרד הבריאות יפעל לאיתור ישראלים שכבר נכנסו ממדינות אלה בשבועיים האחרים, ולזמנם לבדיקות.

כזכור, במהלך ישיבת הקבינט, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו צריכים לסגור את כל העולם במיידי - לתת רק לאנשי עסקים לטוס בהתאם לנוהל, ולהגביל את החוזרים לבידוד הדוק. זה צעד קיצוני, אבל אם תהיה תוצאה - היא תהיה קשה".

עוד אמר ראש הממשלה: "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים, ואנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים".

גם פרופ' אש התייחס למוטציה, ופירט את המלצותיו לטובת הימנעות ממנה: סגירת השמיים לבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, ביצוע בדיקות לכל השבים מהמדינות הללו, לעשות ריצוף גנטי למאומתים והגבלת אישורי כניסה לישראל ממדינות אלה.