חוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה - יחויבו בבידוד במלונית

הקבינט אישר כי ישראלים השבים ממדינות אלה ייכנסו לבידוד במלוניות וכניסת זרים מהן תיאסר, בשל החשש מהמוטציה החדשה של הנגיף. ההחלטה תקפה באופן מיידי. רה"מ: "יש לסגור הטיסות לכל העולם"

זמן צפייה: 09:54

קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) כי ישראלים החוזרים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחוייבו בבידוד במלונית וי. עוד הוחלט כי לא תאושר כניסה לארץ של זרים משלוש המדינות הללו. זאת, בשלל החשש מההמוטציה החדשה של הנגיף.

ההחלטה נכנסת לתוקף באופן מיידי, כך שמי שינחת מהמדינות הללו - כבר היום יצטרך להיכנס לבידוד במלוניות. עוד הוחלט כי משרד הבריאות יפעל לאיתור ישראלים שכבר נכנסו ממדינות אלה בשבועיים האחרים, ולזמנם לבדיקות.

בתוך כך, עשרות סוחרים הבעירו צמיגים בתל אביב ברקע דיוני הקבינט על הגבלות: "נכשלתם - בושה וחרפה".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2012201408' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת סוחרים בתל אביב' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1608466258/vtlsfz_utyymd.png' kid='1_rhiwyiae' kid='1_rhiwyiae' duration='23'']

עוד בחדשות 13:

ישראל מתחסנת: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן בבתי החולים

עקב הדיווחים על מוטציה חדשה: תיאסר כניסת זרים מבריטניה לארץ

"סכנה לציבור": פייסבוק מחקה פרסומים כוזבים על חיסוני הקורונה

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר: "אנחנו צריכים לסגור את כל העולם במיידי - לתת רק לאנשי עסקים לטוס בהתאם לנוהל, ולהגביל את החוזרים לבידוד הדוק. זה צעד קיצוני, אבל אם תהיה תוצאה - היא תהיה קשה". את הדברים אמר במהלך ישיבת קבינט הקורונה. השרים עמיר פרץ ויזהר שי הצטרפו לעמדתו.

"אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה", המשיך נתניהו. "הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

עוד אמר ראש הממשלה: "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים, ואנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים".

פרופ' רן בליצר הצטרף להצעה לסגור את הכניסה לישראל מכל היעדים, ואמר כי עצירה ממוקדת ממדינה אחת לא חוסמת את ההידבקות, כי המוטציה כנראה התפשטה כבר בכל אירופה. מנגד, שרת התחבורה מירי רגב הצהירה כי "אין סיבה לסגור את השמיים". גם השר אריה דרעי התנגד לרעיון.

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס גם הוא למוטציה, ופירט את המלצותיו לטובת הימנעות ממנה: סגירת השמיים לבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, ביצוע בדיקות לכל השבים מהמדינות הללו, לעשות ריצוף גנטי למאומתים והגבלת אישורי כניסה לישראל ממדינות אלה.