ועדת השרים אישרה: שכונות ברהט ובערערה יוגדרו אזורים מוגבלים

הממשלה החליטה על הגבלת התנועה בכמה אזורים בדרום, בשל נתוני התחלואה הגבוהים. בנוסף, נקבע כי בשכונות עג'מי, חסכון וצהלון שביפו ייסגרו מוסדות החינוך ותיאסר התקהלות של מעל 10 אנשים

זמן צפייה: 02:57

ועדת השרים החליטה הערב (חמישי) להכריז על שכונות ברהט ובערערה בנגב אזורים מוגבלים, לפי תקנות שעת חירום. זאת, בשל נתוני התחלואה הגבוהים. בנוגע לשכונות עג'מי, חסכון וצהלון ביפו - הוחלט לא להגדירן אזורים מוגבלים, אך ייסגרו בהן מוסדות החינוך (למעט בגרויות(, ותיאסר התקהלות של מעל לעשרה אנשים. ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממחר בשעה 8:00 בבוקר, עד ליום רביעי 26 ביוני, בשעה 8:00 בבוקר.

על כל אחד מהאזורים המוגדרים מוגבלים, יחולו ההגבלות המפורטות בתקנה 3 לתקנות שעת חירום (אזור מוגבל) וכן תתאפשר הגעה של עובד למקום עבודה שהוא רשאי לעבוד בו לפי כל דין וחזרה ממנו, וכן יציאת תלמיד לצורך בחינת בגרות וחזרה ממנה.

עוד בחדשות 13:

אלוף שלישי במטכ"ל בבידוד: ראש אגף התקשוב – שבא במגע עם חולה

גלנט: "לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה בשל שאיפות קטנוניות"

נתניהו: "סיימנו עם פתיחת הכלכלה – צריך ליישר שוב את העקומה"

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-19,998 - עלייה של 215 ביממה האחרונה. יש 4,177 חולים פעילים כעת, מהם 38 במצב קשה ו-28 מונשמים. עד כה החלימו 15,518 בני אדם.

הבוקר נכנס לבידוד ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, לאחר שבא במגע עם חייל שהתגלה כחולה קורונה. מדובר באלוף השלישי במטכ"ל שבבידוד, לאחר שאתמול כזכור נכנסו לבידוד מפקדי הפיקודים מרכז ודרום.

במקביל לכרמלי, ייכנסו לבידוד גם קצינים וחיילים נוספים באגף התקשוב, ששהו גם הם לצד החולה. אף אחד מהם לא חווה תסמינים וכולם ייבדקו בקרוב. צה"ל הודיע כי אלוף כרמלי ימשיך לקיים לוח זמנים רגיל, ככל שיתאפשר לו.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

עד כה חלו בצה"ל כ-260 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 233 החלימו או השתחררו משירות. לפי שעה, ישנם 25 חולים פעילים בצבא וכ-1,840 מהמשרתים נמצאים בבידוד.

אמש, כזכור, קבינט הקורונה התכנס נוכח העלייה בתחלואה. השרים קבעו כי רכבת ישראל תשוב לפעילות ביום שני הקרוב, כפוף להנחיות.