נתניהו: "סיימנו עם פתיחת הכלכלה - צריך ליישר שוב את העקומה"

ראש הממשלה התייחס לעלייה בתחלואה בטקס החלפת מנכ"ל משרד הבריאות ואמר: "המחלה עולה שוב - לא הולכים לפתוח יותר כרגע". בנוגע למחלוקת על התקציב, אמר רה"מ: "נפעל להעביר אותו באופן אחראי"

זמן צפייה: 02:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בטקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות כי "המחלה עולה בחזרה, סיימנו עם פתיחת הכלכלה - לא הולכים לפתוח יותר כרגע. צריכים להבטיח שמיישרים שוב את העקומה".

כמו כן, התייחס להעברת התקציב הצפוייה וציין כי "נפעל באופן אחראי להעביר תקציב אחראי. אנחנו עוצרים את הפתיחות, אנחנו נפעל עכשיו בכל דרך להוריד את עקומת התחלואה - ונעשה מה שדרוש כדי להבטיח את החיים של אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

עד 500 נוסעים, בהזמנת מקומות מראש: כך תיפתח הרכבת ביום שני

התרופה לדלקת פרקים – שיכולה להציל חולי קורונה במצב קשה

השר כץ: "הכלכלה במצב הקשה ביותר שהייתה; לא יהיה סגר נוסף"

Lmhxxs
ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו גם נפרד ממנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב והודה לו על עבודתו: "אני רוצה להודות לך על השירות שלך בכלל, ועל השירות שלך בחמש השנים האחרונות, ועל השירות שלך בחודשים האחרונים, שסייע לי ולשר הבריאות ולממשלת ישראל להביא את המזור הזה לאזרחי ישראל".

בר סימן טוב אמר בטקס כי "עשינו גם טעויות בתקופת המגפה, היה אפשר לשתף עוד גורמים בקבלת החלטות, אבל אנו גאים במבחן התוצאה. ידענו שנשלם מחיר של הצלחה או כישלון, העדפנו לשלם מחיר של הצלחה".

"האירוע הזה ימשיך ללווות אותנו עוד זמן רב", אמר. "גל שני של תחלואה הוא לא גזרת גורל, הוא תלוי במדיניות ובהתנהגות. הדרך הכי טובה להתמודד עם צונאמי היא למנוע את הפגישה שלו באנשים ולא לבדוק אם הם יודעים לשחות".

כזכור, אתמול אישרה הממשלה לפתוח מחדש את תנועת הרכבות כבר ביום שני הקרוב. בשל כך, רכבת ישראל פרסמה אמש את מתווה החזרה לשגרה בצל מגבלות הקורונה. החל מהשבוע הבא מספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל-500 בני אדם. הנוסעים יחויבו להזמין כרטיס נסיעה מראש עוד בטרם הגעתם לתחנה. ברכבת הדגישו כי "לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה". נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ייאלץ להנפיק שובר חדש.

עוד הוסיפו ברכבת ישראל כי הנוסעים יידרשו לעטות מסכה, לשמור על ריחוק חברתי, להימנע מאכילה ושתייה בזמן הנסיעה ולא לנסוע במקרה שהם סובלים מתסמינים של הקורונה.