גלנט: "לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה בשל שאיפות קטנוניות"

שר החינוך התייחס למחלוקת בנוגע למועד סיום שנת הלימודים, והצהיר כי "מדובר בימים לא רגילים - כולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו". זאת, לקראת הדיון בסוגיה בבית הדין

זמן צפייה: 02:36

שר החינוך יואב גלנט התייחס היום (חמישי) לסערה סביב מועד סיום שנת הלימודים: "מדינת ישראל, ומערכת החינוך בכלל זאת, נמצאת בימים לא רגילים - וכולנו נדרשים להכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה. ‏מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות. ‏אנחנו מחוייבים לתלמידים, למורים ולהורים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בכניסה לבית הדין, אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז: "חוץ מציבור הרופאים, רק המורים עבדו מהבוקר עד הלילה ועבדו ללא כל חשבון. עכשיו תפסו את המורים בחטיבות הביניים ובכיתה י' כבני ערובה, על מנת לממן באמצעות המורים את בית הספר של הקיץ. האוצר רוצה לקבל 13 ימי עבודה בחינם".

עוד בחדשות 13:

משרד החינוך הגיש צו מניעה כדי לחייב המורים לעבוד עוד 9 ימים

בשלטון המקומי נערכים להכריח את המורים לעבוד אחרי 20.6

יו"ר ארגון המורים: אם משרד החינוך יפגע בשכר – נשלים אותו

שר החינוך יואב גלנט בהצהרה מיוחדת
שר החינוך יואב גלנט בהצהרה מיוחדת | צילום: חדשות 13

דבריו של גלנט מגיעים לאחר שמשרד החינוך והשלטון המקומי פנו לבית הדין לעבודה, וביקשו להוציא לארגון המורים צו מניעה על מנת להכריח אותם לעבוד תשעה ימים נוספים, אחרי ה-20 ביוני - התאריך הרשמי שבו אמור להתחיל החופש הגדול בבתי הספר העל יסודיים.

הפנייה לבית הדין הגיעה על רקע קריאת יו"ר ארגון המורים רן ארז למורי בתי הספר התיכוניים שלא להגיע לעבודה אחרי סיום הלימודים. בתחילת השבוע התייחס ארז בריאיון בחדשות 13 לאיום משרד האוצר, לפיו יקוצץ השכר של המורים שלא ישלימו תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ. "זה איום סרק", אמר.

ארז ניסה להרגיע את הרוחות והסביר כי "נערכנו גם משפטית וגם כלכלית, כל מורה שעלול להיפגע יש לנו את האפשרות לעזור לו כלכלית ומשפטית. אנחנו נפצה אותם ונעזור להם, יש לנו את התקציב לכך - שום מורה לא ייפגע".

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

לטענתו, משרדי החינוך והאוצר מעוניינים להפחיד את המורים, על מנת שיפנו נגד ארגון המורים. "כדי לנכות שכר מאנשים צריכים החלטה של בית משפט", הדגיש. "אמרתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שהוא נאבק על תשעה ימים אומללים, 'בוא נשב כולנו ונתכנן תסריטים ל-1 בספטמבר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה אז', אמר לי 'תעזוב אותי'".

ארז המשיך ותקף את מנכ"ל משרד החינוך, וקבע כי "לאבואב אין סמכויות - משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו". נוסף על כך, יו"ר ארגון המורים מתח ביקורת על התנהלותה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ואמר: "היא עשתה הסכם מחוסר ברירה, היא נלחצה פוליטית ועשתה טעות".