משרד החינוך הגיש צו מניעה כדי לחייב המורים לעבוד עוד 9 ימים

לאחר שיו"ר ארגון המורים רן ארז קרא למורים בבתי הספר העל יסודיים לא להגיע לעבודה אחרי 20.6, המשרד והשלטון המקומי פנו לבית הדין בבקשה לצו מניעה נגד המהלך

זמן צפייה: 02:36

הקרב על החופש הגדול: משרד החינוך והשלטון המקומי פנו היום (חמישי) לבית הדין לעבודה, וביקשו להוציא לארגון המורים צו מניעה על מנת להכריח אותם לעבוד תשעה ימים נוספים, אחרי ה-20 ביוני - התאריך הרשמי שבו אמור להתחיל החופש הגדול בבתי הספר העל יסודיים.

פניית הצדדים לבית הדין הגיעה על רקע קריאת יו"ר ארגון המורים רן ארז למורי בתי הספר התיכוניים שלא להגיע לעבודה אחרי סיום הלימודים. בתחילת השבוע התייחס ארז בריאיון בחדשות 13 לאיום משרד האוצר, לפיו יקוצץ השכר של המורים שלא ישלימו תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ. "זה איום סרק", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקרב על תקציב המדינה: יאושר רק ל-2020 – או גם ל-2021?

נתניהו: "סיימנו עם פתיחת הכלכלה – צריך ליישר שוב את העקומה"

חרף סערת הסיפוח: אירופה אישרה הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

ארז ניסה להרגיע את הרוחות והסביר כי "נערכנו גם משפטית וגם כלכלית, כל מורה שעלול להיפגע יש לנו את האפשרות לעזור לו כלכלית ומשפטית. אנחנו נפצה אותם ונעזור להם, יש לנו את התקציב לכך - שום מורה לא ייפגע".

לטענתו, משרדי החינוך והאוצר מעוניינים להפחיד את המורים, על מנת שיפנו נגד ארגון המורים. "כדי לנכות שכר מאנשים צריכים החלטה של בית משפט", הדגיש. "אמרתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שהוא נאבק על תשעה ימים אומללים, 'בוא נשב כולנו ונתכנן תסריטים ל-1 בספטמבר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה אז', אמר לי 'תעזוב אותי'".

רן ארז
רן ארז | צילום: חדשות 13

ארז המשיך ותקף את מנכ"ל משרד החינוך, וקבע כי "לאבואב אין סמכויות - משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו". נוסף על כך, יו"ר ארגון המורים מתח ביקורת על התנהלותה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ואמר: "היא עשתה הסכם מחוסר ברירה, היא נלחצה פוליטית ועשתה טעות".

מוקדם יותר השבוע איים משרד האוצר על מורי כיתות י', והבהיר כי אם הם לא ילמדו תשעה ימים נוספים בחופש הגדול, יקוצץ התשלום שהיו אמורים לקבל על הלימודים מרחוק בזמן ההסגר שחל בעקבות התפשטות מגפת הקורונה. זאת, לאחר שמנכ"ל משרד החינוך הודיע כי הלמידה מרחוק בזמן המשבר לא הייתה מלאה.