יו"ר ארגון המורים: אם משרד החינוך יפגע בשכר – נשלים אותו

ברקע איום משרד האוצר לקצץ בשכר המורים, רן ארז הבהיר בריאיון לחדשות 13 שלארגונו יש את היכולת לפצות מורים שייפגעו כלכלית ותקף את מנכ"ל משרד החינוך: "משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו"

זמן צפייה: 08:08

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, התייחס הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 לאיום משרד האוצר, לפיו יקוצץ השכר של המורים שלא ישלימו תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ. לדבריו, "זה איום סרק". ארז ניסה להרגיע והסביר כי "נערכנו גם משפטית וגם כלכלית, כל מורה שעלול להיפגע יש לנו את האפשרות לעזור לו כלכלית ומשפטית. אנחנו נפצה אותם ונעזור להם, יש לנו את התקציב לכך - שום מורה לא ייפגע".

לטענתו, משרדי החינוך והאוצר מעוניינים להפחיד את המורים, על מנת שיפנו נגד ארגון המורים. "כדי לנכות שכר מאנשים צריכים החלטה של בית משפט", הדגיש. "אמרתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שהוא נאבק על תשעה ימים אומללים, 'בוא נשב כולנו ונתכנן תסריטים ל-1 בספטמבר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה אז', אמר לי 'תעזוב אותי'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגמת העלייה נמשכת: 258 חולי קורונה אובחנו בארץ ביממה האחרונה

החשד המרכזי בחקירה במעון ראש הממשלה: סחיטה באיומים

חשד לרצח ביפו: צעיר בן 20 נורה למוות – נער נוסף נפצע אנוש

רן ארז
רן ארז | צילום: חדשות 13

ארז המשיך ותקף את מנכ"ל משרד החינוך, וקבע כי "לאבואב אין סמכויות - משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו". נוסף על כך, יו"ר ארגון המורים מתח ביקורת על התנהלותה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "היא עשתה הסכם מחוסר ברירה, היא נלחצה פוליטית ועשתה טעות".

אתמול איים משרד האוצר על מורי כיתות י', והבהיר כי אם הם לא ילמדו תשעה ימים נוספים בחופש הגדול, יקוצץ התשלום שהיו אמורים לקבל על הלימודים מרחוק בזמן ההסגר שחל בעקבות התפשטות מגפת הקורונה. זאת, לאחר שמנכ"ל משרד החינוך הודיע כי הלמידה מרחוק בזמן המשבר לא הייתה מלאה.

שמואל אבואב
שמואל אבואב | צילום: חדשות 13

יום לפני כן הודיע שר החינוך יואב גלנט על מועדי סיום שנת הלימודים הנוכחית, בהתאם לשכבות הגיל. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים (גן עד כיתה ו') הלימודים יסתיימו ב-13 ביולי, תלמידי כיתות ז'-י' ייצאו לחופש הגדול ב-1 ביולי ותלמידי י"א-י"ב ימשיכו בהכנות לקראת בחינות הבגרות שייפתחו ב-22 ביוני.

ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' ימשיכו את לימודיהם במסגרת של "בתי הספר של החופש הגדול". מסגרת זו תחל פעילותה בתאריך ה- 14.7 ועד ל-6 באוגוסט. ההחלטה התקבלה בשיתוף ובהסכמה בין משרדי החינוך והאוצר, ובהסכמה עם השלטון המקומי.