סגן שר הבריאות: "מעריך שיש סיכוי גבוה שהגנים ייפתחו בראשון"

יואב קיש התייחס בריאיון ל"העולם הבוקר" לדיונים בקבינט הקורונה על היציאה מהסגר והבהיר כי בערים האדומות מערכת החינוך תישאר סגורה. על הפרת ההנחיות של שר הדתות: "התנהגות לא ראויה"

זמן צפייה: 02:10

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס הבוקר (רביעי) לדיונים בקבינט הקורונה על היציאה מהסגר ואמר כי "להערכתי יש סיכוי גבוה שהגנים ייפתחו ביום ראשון". קיש הבהיר כי הדבר כפוף להמשך הירידה בתחלואה, וכי בכל מקרה מערכת החינוך בערים האדומות תישאר סגורה. מחר, צפוי קבינט הקורונה לדון בנושא.

"כבר לא מדברים על תאריכים אלא על עמידה ביעדים", אמר קיש. "יש פה סיכון לא פשוט ונצטרך להקפיד על ההנחיות במקביל. 2,000 נדבקים ביום זה מספר עצום, אבל אנחנו חושבים שלאור המעמסה הקשה על הציבור נלך על הצעד הראשון".

עוד התייחס קיש לתיעוד בחדשות 13 שבו נראה שר הדתות משתתף בחתונה עם כ-60 אנשים בניגוד להנחיות, ואף משמש בה רב, ואמר כי "זה מאוד מצער. יש פה התנהגות שהיא לא ראויה. כנבחרי ציבור אנחנו צריכים ללכת לחומרה, אני טעיתי כשהלכתי לחדר כושר ביום האחרון כשזה היה מותר, זה לא היה נראה טוב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: הסגר יוארך עד ליום ראשון בחצות

פרסום ראשון: שר הדתות שימש רב בחתונה המונית • תיעוד

נציב שירות המדינה מעכב את הקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה

יואב קיש, סגן שר הבריאות
יואב קיש, סגן שר הבריאות

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 2,255 נדבקים חדשים, כאשר 5.4% מהבדיקות היו חיוביות. בכך, למעשה, הנתונים מתקרבים ליעדים שהוגדרו לתחילת היציאה מהסגר - 2,000 נדבקים עם לפחות 30 אלף בדיקות, כשמקביל שיעור התוצאות החיוביות קטן מ-5%.

עוד עולה מהנתונים כי 808 חולים במצב קשה, מהם 240 מונשמים. 263 חולים במצב בינוני. מניין המתים מהמגפה ממשיך לעלות ועומד על 2,055. מספר הנשאים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד כעת על כ-48 אלף.

הכנות אחרונות לקראת פתיחת מחלקות הקורונה בבית החולים רמב''ם
הכנות אחרונות לקראת פתיחת מחלקות הקורונה בבית החולים רמב''ם | צילום: דובר צה''ל

אמש, כזכור, קבינט הקורונה הכריע כי תקנות הסגר והגבלות הקורונה יוארכו עד ליום ראשון בחצות, זאת בתום שעות של דיונים בין השרים. בהמשך, אישרה הממשלה את ההחלטה. כך, התקנות שנכנסו לתוקפן עוד בערב יום כיפור, יימשכו ארבע ימים נוספים.

מגבלות היציאה לחו"ל הוארכו רק עד מחר, אז הקבינט ידון בנושא, יחד עם דיונים על פתיחת הגנים ועסקים קטנים ללא קהל בשבוע הבא, במקביל להחלטה על התרת טייק אווי ממסעדות, כל זאת כפוף לנתוני התחלואה.

באשר לחתונות, מהיום מותר לקרובי המשפחה של החתן והכלה, וגם לרב, לצאת לאירוע - גם אם הוא מתקיים במרחק שעולה על קילומטר מהמקום שבו הם מתגוררים, זאת בדומה לבריתות והלוויות. על האירוע עצמו עדיין חלה הגבלה של עד 20 משתתפים. כמו כן, מהיום הותרו האימונים לספורטאים מהליגה העליונה בענפי הכדור.