הממשלה אישרה: הסגר יוארך עד ליום ראשון בחצות

קבינט הקורונה החליט להאריך ב-4 ימים את ההגבלות. ממחר יותרו אימוני ספורט תחרותי והגעה לחתונה משפחתית מחוץ למרחק המותר. האיסור על יציאה לחו"ל הוארך עד חמישי, מחר השרים ידונו בנושא

זמן צפייה: 03:21

קבינט הקורונה הכריע הערב (שלישי) כי תקנות הסגר והגבלות הקורונה יוארכו עד ליום ראשון בחצות, זאת בתום שעות של דיונים בין השרים. בהמשך, אישרה הממשלה את ההחלטה. כך, התקנות שנכנסו לתוקפן עוד בערב יום כיפור יימשכו ארבע ימים נוספים.

מגבלות היציאה לחו"ל הוארכו רק עד יום חמישי, ומחר הקבינט ידון בנושא, יחד עם דיונים על פתיחת הגנים ועסקים קטנים ללא קהל בשבוע הבא, במקביל להחלטה על התרת טייק אווי ממסעדות, כל זאת כפוף לנתוני התחלואה.

באשר לחתונות, ממחר יותר לקרובי המשפחה של החתן והכלה, וגם לרב, לצאת לאירוע - גם אם הוא מתקיים במרחק שעולה על קילומטר מהמקום שבו הם מתגוררים, זאת בדומה לבריתות והלוויות. על האירוע עצמו עדיין חלה הגבלה של עד 20 משתתפים. כמו כן, ממחר יותרו האימונים לספורטאים מהליגה העליונה בענפי הכדור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: שר הדתות שימש רב בחתונה המונית • תיעוד

נציב שירות המדינה מעכב את הקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה

כריסטיאנו רונאלדו נדבק בקורונה – יחמיץ את המשחק מול שבדיה

סגר בתל אביב
סגר בתל אביב | צילום: רויטרס

בדיון בקבינט, קרא שר האוצר ישראל כ"ץ לפתוח במיידי את העסקים הקטנים - וגם את אלה שלא מקבלים קהל. "אין אף אחד במדינה שחולק על זה שהעסקים האלה, שיש להם תועלת למשק, יכולים לפעול", אמר. "זה לא חוף הים, לא בתי הכנסת, לא ההפגנות ודברים אחרים. העובדים הם כל עם ישראל ולכן אני חושב שצריך לקבל את ההחלטה הזו".

עוד בדיון, הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג, שהתריעה כי הארכת הסגר יעלה למדינה מיליארדים. "אם מדברים על שבועים נוספים של הגבלות חריפות, הנזק למשק יעמוד על עוד 13 מליארד שקלים", טענה. באוצר הסבירו כי כל שבוע של סגר מוריד רבע מהתוצר השבועי.

אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום נודע כי בדיון דרש גנץ להאריך את התקנות רק עד יום שישי ובכך לסיים את הסגר - זאת אל מול עמדת נתניהו, שהיה מעוניין להמשיך אותן עד ליום שני. "אולי נכון לקבל המלצה להאריך את התקנות עד לשישי ולא עד שני", אמר גנץ.

בישיבה דרשו במל"ל מהשרים לשקול לשלב עוצר לילה מהבתים במסגרת מתווה היציאה. ראש המל"ל טען כי "ביציאה מהגל הקודם ראינו את היצירתיות השופעת של הישראלים ולאו דווקא לטובה - לכן צריכים להיות זהירים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, ישיבת הקבינט התחילה באיחור של שעתיים, זאת משום שבכירים במערכת הבריאות סברו כי יש לדחות את קיום הדיון ליום חמישי משום שנתוני התחלואה אינם מובהקים עדיין. לכן, נתניהו קיים התייעצות עם גמזו ובכירים נוספים, עד שלבסוף החליטו לכנס את הקבינט - אבל לא לקבל החלטות עד ליום חמישי.

בהתייעצות המוקדמת הביע משרד הבריאות חשש שהיעד של 2,000 נדבקים יומיים כתנאי ליציאה מהסגר לא יושג עד יום ראשון, ולכן חלק מהבכירים שם המליצו שלא לאשר היום את ההקלות. במשרד הזהירו כי אם תאושר בקבינט תוכנית שלא תוכל לצאת אל הפועל - הציבור עלול להתבלבל ולהתאכזב.