פרסום ראשון: שר הדתות שימש רב בחתונה המונית • תיעוד

השר יעקב אביטן ממפלגת ש"ס חיתן זוג באירוע בגן יבנה שבו השתתפו כ-60 בני אדם, זאת למרות האיסור על התקהלויות וקיום אירועים המוניים. אביטן: "הגעתי לרבע שעה - טעיתי בשיקול הדעת"

זמן צפייה: 01:39

פרסום ראשון: שר הדתות יעקב אביטן (ש"ס) השתתף הערב (שלישי) בחתונה שהתקיימה בגן יבנה, שם נכחו כ-60 משתתפים בניגוד להנחיות הסגר, שמגבילות התקהלויות ואירועים המוניים. עוד לפני החופה, השר - שהיה זה שחיתן את בני הזוג, חתם על הכתובה יחד עם החתן ובני משפחתו בבית שבו התקיים האירוע.

נזכיר כי בשל הגבלות הקורונה, אין לקיים חתונות בנוכחותם של יותר מ-20 בני אדם בשטח פתוח, אולם כאמור - וכפי שניתן לראות מהסרטונים והתמונות שהגיעו לידי חדשות 13, באירוע הזה לקחו חלק כמעט פי 3 משתתפים מהמותר. בתחילת האירוע ביקשו מהנוכחים שלא לתעד את הערב - אך נראה כי לא כולם התייחסו לבקשה.

לאחר הפרסום, המשטרה הגיעה למקום האירוע על מנת לפזר את המשתתפים ולעצור את החתונה. מהמשטרה נמסר כי השוטרים הבחינו בעשרות משתתפים שחלקם אינם עוטים מסיכות, וגם לא שומרים על מרחק חברתי. לחתן נרשם קנס בסך 5,000 שקלים, ועוד כמה משתתפים נקנסו גם כן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ דורש לסיים את הסגר ביום שישי – נתניהו מכוון ליום שני

עקב עזיבת פרופ' רביד: בכירים במעייני הישועה מאיימים להתפטר

כריסטיאנו רונאלדו נדבק בקורונה – יחמיץ את המשחק מול שבדיה

השר יעקב אביטן מחתן זוג בימי הסגר
השר יעקב אביטן מחתן זוג בימי הסגר | צילום: חדשות 13

מלשכתו של שר הדתות נמסר בתגובה: "אני מצר צער רב על השתתפותי בחתונה הערב. הגעתי לחתונה לרבע שעה, טעיתי בשיקול הדעת ואני מכה על חטא".

מלשכתו של יו"ר שס, השר אריה דרעי, נמסר בתגובה: "שמעתי כעת על החתונה שבה השתתף שר הדתות הרב יעקב אביטן. זה מעשה חמור. נזפתי בשר אביטן על הפרת ההנחיות החמורה. דין שווה לכולם. חברי הממשלה מחוייבים לשמור על כל ההנחיות".

שר הדתות יעקב אביטן
שר הדתות יעקב אביטן | צילום: ערוץ הכנסת
החתונה שבה השתתף השר אביטן בניגוד להנחיות הסגר
החתונה שבה השתתף השר אביטן בניגוד להנחיות הסגר | צילום: דוברות המשטרה

אביטן הצטרף לשורת הבכירים שהפרו את הוראות הסגר, בהם הרמטכ"ל אביב כוכבי, השרה גילה גמליאל וראש השב"כ נדב ארגמן. במהלך חג הסוכות אירח הרמטכ"ל את הוריה של אשתו ביישוב שבו הוא מתגורר - זאת, כידוע, בניגוד להנחיות האוסרות על שהייה בביתו של אדם אחר.

כוכבי התנצל, ובהודעה שפורסמה מטעם דובר צה"ל נכתב: "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשתו, הגרים במרחק שלושה בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ולוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות".

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: רויטרס

יומיים לפני כן דווח כי ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בביתו בחג סוכות אורחים שאינם גרים עמו. על פי הדיווח, האורחים שהו בביתו כמה שעות. תחילה, סירבו בשב"כ להתייחס לפרסום ומסרו: "לא מתייחסים לחייו הפרטיים של ראש הארגון", אולם הבוקר התנצל ארגמן, ואמר: "אני מצר על אירוע זה ולוקח עליו אחריות מלאה".

"ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שלא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, עליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע", נמסר מטעם השב"כ. "בניגוד לדיווח, היחידים ששהו בבית הם ילדיו וילדיה של רעייתו. סך הנוכחים, כולל בני הבית הקבועים, היה שמונה אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח. בניגוד לדיווח, בתו אינה מתגוררת קילומטרים רבים ממנו - מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אמה".

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: יחצ

כמוהם, ועל פי פרסום של "הארץ", השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה, בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בקורונה. עוד דווח כי גמליאל אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית של משרד הבריאות, וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

ח"כ מיקי לוי פגש את משפחתו בערב ראש השנה. שלוש נכדותיו שהו בביתו משעות הצהריים, בעוד בשעות הערב הגיעה כלתו ולקחה אותן. לוי מסר כי שלוש הנכדות שהו בביתו ונאספו על ידי הוריהן בשעות הערב. בעקבות הפרת ההנחיות, לוי בחר להפסיק את חברותו בוועדת הקורונה.