מנכ"ל משרד הבריאות: לא מעודדים פתיחת קניונים - עדיין לא הזמן

פרופ' לוי התייחס ל"מרד הקניונים", וסיפר כי מתגבש מתווה לפתיחת מרכזי המסחר הסגורים, אולם מדובר בפיילוט בלבד. לוי הזהיר כי עלייה בתחלואה עלולה להחזיר את ההגבלות כבר בחג החנוכה

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ"ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי סיפר הערב (חמישי) כי המל"ל, רשתות הקניונים וכן משרד הבריאות מגבשים מתווה לפתיחת מרכזי המסחר הסגורים, זאת ברקע "מרד הקניונים" המתוכנן ליום ראשון. בינתיים מדובר בפיילוט בלבד ולכן, המשרד עדיין לא ממליץ לפתוח את המרכזים. "אנחנו לא מעודדים כרגע את פתיחת הקניונים באופן גורף", אמר לוי, "זה עדיין לא הזמן".

בשלב זה במשרד הבריאות, כאמור, דווקא כן מאפשרים למספר קניונים לפתוח את שעריהם במסגרת הפיילוט, זאת על מנת "לראות את היכולת לשלוט במספר הקונים, במספר הלקוחות בכל חנות וביכולת לאתר אותם", הסביר לוי, "את כל זה אנחנו עושים על מנת שלא לעורר את התחלואה".

לכתבות נוספות בחדשו 13 >>

עשרות מטרים מתחת לאדמה: תיעוד ממנהרת הטרור העמוקה ביותר מעזה

החשד לרצח התינוק באשקלון: "האב טלטל והטיח את התינוק על הספה"

סוף שבוע סוער: גשמים חזקים החל מהלילה – חשש להצפות בערי החוף

"עלייה בתחלואה יכולה להביא להחזרת ההגבלות או להגבלות חדשות", הזהיר הפרופסור, שהודיע כי ביישובים אדומים וכתומים יהיו הגבלות דיפרנציאליות, ואילו במקום שבו תהיה תחלואה גורפת, לא תהיה ברירה אלא לקנוט בצעדים רוחביים. "אינני יכול לומר שזה יהיה בחנוכה - אבל זה תרחיש אפשרי".

לדבריו, מעבר לצעדים אלה או לסגר כללי, ישנן אופציות נוספות שיכולות לסייע במיגור התפשטות המגפה, כמו למשל הגבלות במסחר, בלימודים, במניעת התקהלויות או בהטלת עוצר לילי. "אלו כל האמצעים שנשקלים באזורים עם תחלואה גבוהה", אמר לוי.

קניון עזריאלי בתל אביב
קניון עזריאלי בתל אביב | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי חלק מקניוני עזריאלי ועופר צפויים להיפתח כבר ביום ראשון, מבלי שקיבלו אישור לפתיחה ממשרד הבריאות. במקביל אליהם, מנהלי החנויות בקניון איילון שברמת גן קיבלו הודעה כי מתחם הקניות ייפתח כבר מחר, כאשר חנויות שמתחת ל-150 מ"ר יוכלו להכניס לקוח לכל מ"ר, ואלו שיותר מ-150 מ"ר, ירשו להכניס אדם לכל 21 מ"ר.