בלי להמתין לאישור: קניוני עזריאלי ועופר צפויים להיפתח בראשון

פרסום ראשון: הקניונים הגדולים בישראל מתכוונים לפתוח את המתחמים בתחילת השבוע הבא, מבלי לקבל את אישור משרד הבריאות • ועדת החוקה אישרה את הגדלת התפוסה בחנויות הרחוב

זמן צפייה: 04:53

חלק מקניוני עזריאלי ועופר צפויים להיפתח כבר ביום ראשון, מבלי שקיבלו אישור לפתיחה ממשרד הבריאות - כך פורסם היום (חמישי) לראשונה בחדשות 13. בד בבד, מנהלי החנויות בקניון איילון שברמת גן קיבלו הודעה כי מתחם הקניות ייפתח כבר מחר, כאשר חנויות שמתחת ל-150 מ"ר יוכלו להכניס לקוח לכל מ"ר, ואלו שיותר מ-150 מ"ר, ירשו להכניס אדם לכל 21 מ"ר.

על פי המתווה לפתיחת הקניונים, יותר מבקר אחד לכל 14 מ"ר, כאשר אין אישור כניסה ללא מסכה ובדיקת חום. כמו כן, בכניסה לחנויות יתאפשר תור של עד שבעה אנשים במרחק של שני מטרים אחד מהשני. לא תתאפשר עלייה במעלית עם יותר משני אנשים. מעבר לכך, בכל קניון תפעל "סיירת קורונה", שתאכוף את ההוראות. חנות שתפר את ההנחיות שלוש פעמים, תדווח למשרד הבריאות ותיסגר על ידי הקניון.

נוסף על כך, בכל קניון יופעלו מערכות להחפת אוויר צח בחלל הקניון, בתדירות של שש פעמים בשעה, ואף יועמדו עמדות אלכוג'ל זמינות בכל רחבי המבנה. על פי התוכנית, מצלמות הקניות יתעדו את המצב בשטחים הציבוריים והמידע יישמר לצרכיה אכיפה. בסוף כל יום יימסר למשרד הבריאות דו"ח מפורט על כל קניון, שיכלול בין היתר נתונים על כמות השוהים בכל שעה, כמות המבקרים ללא מסכה, כמות החנויות שהפרו את ההנחיות ועוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ נגד המפגין שהשווה בין נתניהו להיטלר: "אין לכך מקום"

דני אבדיה נבחר 9 בדראפט ה-NBA ע"י וושינגטון: "מתרגש מאוד"

הקניון הגדול בפתח תקווה
הקניון הגדול בפתח תקווה | צילום: Shutterstock

במקביל לאיום של הקניונים, מתנהלים מגעים מתקדמים להפעלת פיילוט שייקבע כמה אנשים יוכלו להיכנס למבנה וכמה לכל חנות. הכוונה היא להוציא לפיילוט 2-3 קניונים בכל מחוז, כשהשאיפה תהיה לשמור על איזון ברמה הארצית בין הבעלים השונים.

בתוך כך, ועדת החוקה אישרה את הגדלת התפוסה בחנויות הרחוב, והתקנות ייכנסו לתוקף בשעות הקרובות. כזכור, התקנות מבחינות בין חנויות על פי הגודל שלהן, כאשר יהיה מותר להכניס לקוחות ביחס של אחד לשבעה מ"ר - לא פחות מארבעה ולא יותר משבעה. זאת, לאחר שאתמול קבינט הקורונה אישר את ההנחיות החדשות.

"בעקבות הדיונים בוועדה, הוחלט על אבחנה בין חנויות קטנות לגדולות, אך חשוב לזכור שאנחנו עדיין לא בשלב השלישי של פתיחת המסחר", אמרה עו"ד נינא כהן קרן ממשרד הבריאות."מטרת התיקון היא להקל על התור בכניסה לחנות".

אתמול, כזכור, ועדת החוקה אישרה את התקנות שיאפשרו פתיחה של מסעדות, אטרקציות תיירותיות ומסחר ב"איי התיירות הירוקים" - ים המלח ואילת. בנוסף, הוחלט לאפשר גם את פתיחתם של גני החיות והספארי. עוד אישרה הוועדה את פתיחת מתחמי החנויות הפתוחים, והארכת תקנות הגבלת הפעילות הקיימות בשבועיים.