החברה הישראלית צונחת לבור – ויש מי שמנסים להעמיק אותו • דעה

המשפחות השכולות והקרבתן נותרו הדבר היחיד שמחבר אותנו כעם - וכעת גם הן מבוזות. האם מישהו מסתכל מעבר למשפט, לממשלה הזאת ולעומד בראשה? מי יילחם עבורנו, אם ככה אנחנו מתייחסים לקורבנות?

זמן צפייה: 01:44

זה אמור להישמע כמובן מאליו, אבל כנראה שבישראל של 2020 - אין יותר מובן מאליו. מה עוד מחבר אותנו כעם, מה אנחנו מסכימים עליו, כולנו חושבים שהוא קדוש? הרי מוסדות המדינה כבר מזמן הפכו למרמס, נשיא המדינה - גם הוא הפך שק חבטות, צה"ל ומפקדיו – פרה שנשחטה וכבר עלתה על הגריל. ועכשיו, המשפחות השכולות, שהקריבו יותר מכל אחד אחר למען הכלל, הן מבוזות. ובעבור מה?

וכשאתה חושב שהנה נחצה קו אדום, ועכשיו המנהיגות שלנו תסמן לכולם שנחצה קו אדום, אז לא: הודעה חלולה, לא חלילה מראש הממשלה עצמו, שהוא אח שכול, אלא מתנועת הליכוד - שמגנה בלשון רפה את ההתקפה על המשפחות השכולות, אבל באותה נשימה מזכירה שחשוב מאוד שהמפגינים יהיו רחקים מביתו של ראש הממשלה. זה מה שחשוב באירוע הזה?

עוד בחדשות 13:

תומכי נתניהו לאם שכולה בקיסריה: "הבן שלך מתהפך בקבר" • תיעוד

רה"מ נגד הגידופים כלפי המשפחה השכולה מצד תומכיו: "חובה לכבד"

האם השכולה מקיסריה: "אנחנו משפחה חזקה – עברנו יותר גרוע מזה"

תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה
תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה

מישהו מסתכל מעבר להפגנה הבאה? מעבר למשפט, מעבר לממשלה הזאת ולעומד בראשה? הרי אנחנו נצטרך לחיות כאן גם אחרי. מי ישרת אותנו, מי יילחם עבורנו, מי יקריב, אם ככה אנחנו מתייחסים לקורבן?

בכל פעם שנדמה לנו שהגענו לשפל שממנו אפשר רק לעלות – אנחנו מגלים שבור המדמנה שהחברה הישראלית צונחת לתוכו, ויש מי שמנסים להעמיק אותו – זה בור בלי תחתית.

ההפגנה מול בית משפחת פרקש: "הבן שלך מתהפך בקבר"

בלילה האחרון הפגינו תומכי ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, מול בית משפחת פרקש - משפחה שכולה הגרה בסמוך לנתניהו, ותומכת במחאה נגדו. המפגינים הטיחו באם: "הבן שלך מתהפך בקבר – אלוהים שילם לך". האירוע כולו תועד ופורסם ברשתות החברתיות. אחת המפגינות עוכבה.

אם המשפחה, ענת פרקש, ששכלה במלחמת לבנון השנייה את בנה, הטייס סרן תם פרקש, יצאה למפגינים, התעמתה עמם וקראה לעברם בין היתר "תתביישו". בין היתר, המוחים קראו לעברה "עד שלא יהיה שקט אצל ביבי לא יהיה לך שקט", "את מארחת עוכרי ישראל שרוצים לחסל את המדינה", ו-"את מארחת את מי שהורג את הבן שלך".

במהלך היום נשמעו גינויים רבים על מה שעשו המפגינים, בין היתר של נשיא המדינה ושר הביטחון. מטעם הליכוד נמסר כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל".

מאוחר יותר, פרסם נתניהו סרטון ובו אמר: "כאח שכול, אני מתקשה לשמוע את האמירות של 'יוני (נתניהו) היה מתבייש בך, יוני היה מתהפך בקברו'. ולכן, כשאני שומע אמירות כאלה, כמו שנעשה בקיסריה, אני מגנה את זה בכל תוקף. אנחנו חייבים לכבד את תחושת האובדן של המשפחות השכולות באשר הן, ואני אומר את זה לכולם - מימין ומשמאל".