רה"מ נגד הגידופים כלפי המשפחה השכולה מצד תומכיו: "חובה לכבד"

נתניהו גינה את המפגינים שקראו לעבר אם שכולה מקיסריה "הבן שלך מתהפך בקבר", משום שאירחה בביתה מוחים נגדו. יאיר נתניהו: "המפגינים על גג בית המשפחה צועקים 'ביבי- יוני היה מתבייש'"

זמן צפייה: 12:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (רביעי) את המפגינים שגידפו אם שכולה מקיסריה, משום שאירחה בביתה אזרחים שהפגינו נגדו. "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל", נמסר מטעם הליכוד. "רה"מ מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות הקריאה שהושמעה בקיסריה."

הליכוד הוסיפו כי "בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסיקת בג"ץ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפיצוץ הקטלני באשדוד: שני בעלי המפעל חשודים בהמתה בקלות דעת

עקב תחקיר חדשות 13: תלונה נוספת נגד הנוכל שסימם ותקף נשים

דיווח: 10 הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה – בהם איראנים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, התייחס לאירוע וכתב בטוויטר כי "משפחת פרקש מארחת בביתה, שנמצא כמה מטרים מהבית של נתניהו, כל מוצ"ש, אנרכיסטים ופסיכים של מפגיני השמאל הכי קיצוניים, אשר מקללים ועולבים באח השכול בנימין נתניהו במגפון. הרבה פעמים נשמעות שם האמירות - 'ביבי- יוני היה מתבייש בך'".

כאמור, תומכי ראש הממשלה הפגינו הלילה בקיסריה מול בית משפחה שכולה הגרה בסמוך לנתניהו, ותומכת במחאה נגדו, והטיחו באם: "הבן שלך מתהפך בקבר – אלוהים שילם לך". האירוע כולו תועד ופורסם ברשתות החברתיות. אחת המפגינות עוכבה.

תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה
תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה

אם המשפחה, ענת פרקש, ששכלה במלחמת לבנון השנייה את בנה, הטייס סרן תם פרקש, יצאה למפגינים, התעמתה עמם וקראה לעברם בין היתר "תתביישו, הבן שלי נהרג כדי שלכם יהיה עתיד". בין היתר, המוחים קראו לעברה "עד שלא יהיה שקט אצל ביבי לא יהיה לך שקט", "את מארחת עוכרי ישראל שרוצים לחסל את המדינה", ו-"את מארחת את מי שהורג את הבן שלך".

שר הביטחון בני גנץ גינה את המפגינים ושוחח עם אבי המשפחה, דורון, ואמר כי "כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום".

תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה
תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע זעזוע מהאמירות וכתב בטוויטר כי "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו "אבל", ומספיק עם "לא שמענו אותך כש". פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כי שקט הוא רפש".