תומכי נתניהו לאם שכולה בקיסריה: "הבן שלך מתהפך בקבר" • תיעוד

פעילים שמפגינים בקביעות למען רה"מ מחו מול בית משפחת פרקש, ששכלה את בנה במלחמת לבנון השנייה, ומתגוררת סמוך לנתניהו: "היא מארחת אנרכיסטים - אלוהים בשמיים שילם לה". גנץ: "חש בושה"

זמן צפייה: 12:33

תומכי ראש הממשלה נתניהו הפגינו הלילה (רביעי) בקיסריה מול בית משפחה שכולה הגרה בסמוך לנתניהו, ותומכת במחאה נגדו, והטיחו באם: "הבן שלך מתהפך בקבר – אלוהים שילם לך". האירוע כולו תועד ופורסם ברשתות החברתיות. אחת המפגינות עוכבה.

אם המשפחה, ענת פרקש, ששכלה במלחמת לבנון השנייה את בנה, הטייס סרן תם פרקש, יצאה למפגינים, התעמתה עמם וקראה לעברם בין היתר "תתביישו". בין היתר, המוחים קראו לעברה "עד שלא יהיה שקט אצל ביבי לא יהיה לך שקט", "את מארחת עוכרי ישראל שרוצים לחסל את המדינה", ו-"את מארחת את מי שהורג את הבן שלך".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: 10 הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה – בהם איראנים

"רציתי להיות המנכ"ל": ריאיון פרישה בלעדי עם פרופסור גרוטו

עוצר לילי והגדלת קנסות: רה"מ הנחה את המל"ל לגבש הגבלות חדשות

תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה
תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחה שכולה בקיסריה

בהמשך, כתבה פרקש פוסט ובו כתבה: "הליכודניקים מבוהלים. הערב הם הגיעו אלינו, מנפנפים בדגלי ליכוד. באו למשפחה פרטית, משום שאנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להשמיע לשכן שלנו ראש הממשלה את מה שיש להם על הלב".

"הם באו אלינו הביתה, לתקוף ולומר לנו - בושה שאנו משפחה שכולה", הוסיפה פרקש. "בושה שאנחנו, משפחה פרטית, משפחה שכולה?" ''בושה' שהבן שלנו נתן את חייו בשבילם ועבור ילדיהם, ולכדי שלכל תושבי מדינת ישראל יהיו חיים בטוחים? לאן הגענו? בושה שאנו מאמינים בדמוקרטיה? לאיזו רמה הגעת בנימין נתניהו? עד כמה אפשר עוד לזרוע שנאה, קנאה ולשסע את העם".

"הם דיבורו וצעקו על כך שהם ריבוניים, אבל הם התבלבלו. כי ביבי לא קיבל רוב קולות, הוא הפך להיות ראש ממשלה בעקבות הקומבינות שלו עם החרדים ומפלגות מיעוט. אנחנו נשלטים על ידי מיעוט", כתבה פרקש ותקפה את המשטרה: "לביבי מקימים גדרות, וילונות שחורים ואמצעי הגנה, ולנו אזרחים פשוטים, הם עומדים ונותנים במשך שעה שלמה לומר את דברי השנאה, הקנאה והתסכול שיש להם".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע, ואמר: "שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תם פרקש ז"ל שנפל במלחמת לבנון ה-2, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה. כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום. בשיחה אמרתי לדורון שגם מול ביתי מתקיימות הפגנות, ושאני פועל מול רשויות החוק על מנת לאפשר אותן. ‏אני מתחייב להמשיך לדאוג שחופש ההפגנה יישמר - לכל אזרח, ומול כל אזרח".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע זעזוע מהאמירות וכתב בטוויטר כי "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו "אבל", ומספיק עם "לא שמענו אותך כש". פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כי שקט הוא רפש".