החשד לרצח התינוק בדרום: "האב הטיח את התינוק - האם הייתה עדה"

במהלך דיון של ההורים החשודים ברצח בנם, הטיחה השופטת באם כי היא "עצמה את עיניה ולא עשתה די" על מנת למנוע את ההתעללות בבנה, והוסיפה: "העדיפה לקבל את הסבריו המיתממים של האב"

זמן צפייה: 03:15

בדיון שהתקיים היום (חמישי) בעניין הארכת המעצר של ההורים החשודים ברצח בנם באשקלון, חשפה נציגת המשטרה אירוע מזעזע, וסיפרה כי בניגוד לטענותיה של האם - במשטרה חושדים כי היא דווקא כן ראתה את האלימות שהפגין האב כלפי התינוק, לפחות באחד מהמקרים. "האם הייתה עדה לפגיעה בפעוט בדרך של טלטול והטחתו על הספה מצד האב", אמרה הנציגה. מעצרו של האב הוארך עד ליום רביעי, ומעצרה של האם הוארך עד ליום שני.

בדיון, השופטת יצאה נגד האם, וטענה עליה כי היא "סירבה להאמין ולהפנים שבעלה מסוגל לעולל חבלות ולגרום לתינוק לפגיעה, שבסופו של דבר הביאה למותו". לדבריה, התקדמות החקירה מלמדת כי החשודה "הייתה עדה להתעללות ולא עשתה די, עצמה את עיניה והעדיפה לקבל את הסבריו המיתממים שהיו נוחים לה".

"האם לא פנתה למשטרה ולא לרווחה שהיא חושדת שהוא מתעלל", הוסיפה השופטת, "כך יצא שבסופו של יום - הוא נפטר". השופטת התירה להורים לצאת להלוויית בנם.

לכתבות נוספות בנושא >>

החשד להתעללות באשקלון: נקבע מותו של התינוק

החשד להתעללות בתינוק בדרום: נקבע מוות מוחי לבן הארבעה חודשים

התחזקו החשדות נגד ההורים מאשקלון; לתינוק נזק מוחי בלתי הפיך

בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון
בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון | צילום: פייסבוק

שני ההורים, כאמור, חשודים ברצח בנם בן הארבעה חודשים, שאושפז בשבוע שעבר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי, כשהוא במצב קשה וסובל מחבלת ראש. בהמשך, יום לאחר שנקבע לו מוות מוחי, הוא הלך לעולמו. לכן, מוקדם יותר היום המשטרה שינתה את סעיף החשד נגד השניים מהתעללות לסעיף של רצח של קטין חסר ישע, התעללות, תקיפה וגרימת חבלה.

החשד לגבי ההורים התחזק בעקבות תכתובות וואטסאפ בינם לבין בני משפחתם, שהוצגו בדיון שהתקיים בתחילת השבוע. באחת ההתכתבויות, כתבה האם לאב כי "כשקילחתי אותו לפני כמה ימים ראיתי את זה ועכשיו זה נהיה יותר כהה". האב השיב: "הוא קיבל מכה שם. זה לא ממאמץ, זה סימן שמתאחה ממכה. תמרחי לו אלוורה על עמוד השידרה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו".

בשבוע שעבר הורשו הוריי הפעוט לבקר אותו בבית החולים. תחילה, היה זה האב שהובא למקום על ידי השוטרים, ולאחר מכן הצטרפה האם. היא נפגשה עם הרופאים וקיבלה עדכון בדבר מצב התינוק, ובתום הביקור הם הוחזרו למעצר.