משרד הבריאות: חשד ראשוני להתפרצות הזן ההודי בבי"ס בבנימינה

המשרד עדכן כי במועצה המקומית התגלו 45 ילדים מאומתים שחלו בנגיף. מקור ההתפרצות בבדיקה, אולם נבדק קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל וייבאה את הווריאנט האסייתי

מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה
מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות הודיע היום (שבת) כי קיים חשד ראשוני כי התפרצות הקורונה שהתרחשה בבתי ספר בנימינה - מקורה בנגיף מהזן ההודי. מקור ההתפרצות נמצא בבדיקה, אולם נבדק קשר למשפחה ביישוב שחזרה לאחרונה מחו"ל וייבאה את הווריאנט האסייתי.

במועצה המקומית נמצאו 45 ילדים בבתי ספר במועצה שנדבקו בנגיף - רובם המכריע מכיתות ז'- ח'. ההתפרצות התגלתה לאחר שחולה ראשון התגלה בבית ספר כרמים. לאחר הגילוי, נבדקו עוד תלמידים ונמצאו תשעה מאומתים נוספים, כשרק אחד מהם היה א-סיפטומטי.

בעקבות כך, הבדיקות הורחבו והתגלו 35 מאומתים נוספים, גם מבית הספר כרמים וגם מבית הספר אמירים המקביל. לאחר התייעצות עם משרד החינוך, הוחלט כי בית הספר כרמים לא ייפתח מחר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בדיר אל-אסד: שוטר ואזרח נפצעו, ניידות הוצתו • תיעוד

משרד הבריאות: "משלוח החיסונים שהועבר לרש"פ – תקין לחלוטין"

איראן: המועמד השמרן אבראהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות

נתב''ג, חיסונים, בדיקות קורונה
התור לבדיקות בנתב''ג

כזכור, סוגיית כניסת הזנים עומדת לפתחו של משרד הבריאות לאחרונה. אתמול החליט משרד הבריאות לאפשר כניסת נוסעים מחוסנים לישראל ללא בדיקה, זאת בעקבות עלייה משמעותית במספר הנוסעים והעומס על שדה התעופה. מדובר בפתרון זמני בלבד במטרה לתת מענה לתורים ארוכים באופן חריג שהצטברו בכניסה למעבדת הבדיקה. ההקלה ניתנה רק לשבים ממדינות שאינן ברמת סיכון גבוהה.

ממשרד הבריאות נמסר: "עקב הגעת טיסות רבות במקביל הצטברו תורי ענק בנתב"ג ונוצרה צפיפות רבה. ההתקדמות לקראת כניסת השבת הוסיפה למורת הרוח של המגיעים ארצה. לאחר התייעצות, הוחלט באופן חריג לפטור מבדיקה נוסעים מחוסנים בארץ, ששבו רק מארצות שאינן מוגדרות ברמת סיכון גבוהה. כמו כן, הוזעקו צוותים נוספים לשם פתיחת עמדות נוספות. בתחילת שבוע הבא יגדלו מספר עמדות הבדיקה וצוותי הבודקים".