עימותים בדיר אל-אסד: אזרח נפצע קשה, ניידות הוצתו • תיעוד

תושבי המקום החלו להתפרע לאחר שהמשטרה הוזעקה לחתונה עקב תלונה על ירי. השוטרים דיווחו על מצוקה וכלל ניידות המחוז הוזעקו לזירה. 4 שוטרים נפצעו קל. השר בר לב: "אין הצדקה לאלימות כזו"

זמן צפייה: 03:08

גבר בן 41 נפצע קשה, ארבעה שוטרים נפצעו קל ושתי ניידות הוצתו היום (שבת) במהלך עימותים אלימים שפרצו בין שוטרים לערבים במועצה המקומית דיר אל-אסד שבצפון, זאת לאחר ששוטרים הוזעקו לחתונה בעקבות יריות במהלך החגיגה. תושב דיר אל-אסד שנפצע קשה באירוע פונה למרכז הרפואי גליל שבנהריה כשהוא מונשם ומורדם עקב פציעה באזור החזה, מצבו כעת יציב.

בנוסף, תושבי המועצה האזורית בצפון סיפרו כי הסתירו מספר שוטרות בבתיהם ואף חילצו אותן מהאירוע. זאת ועוד, התושבים טענו כי השוטרים הפעילו אלימות מופרזת והם אלו שפתחו ראשונים באש.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

איראן: המועמד השמרן אבראהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות

לפני השבעת נשיא איראני חדש: כך ינסה בנט לשפר את הסכם הגרעין

מחשש מהסלמה: שבתאי ביקש לפנות בכוח את עודה וטיבי משער שכם

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-1636210619' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ncrjd5t0' duration='81'']

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי השוטרים, ששוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. המתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד, בעוד שאחרים הציתו שתי ניידות שחנו בסמוך. בשל כך, השוטרים דיווחו על מצוקה, ירו באוויר והופעל נוהל "טיפול נמרץ", שבמסגרתו כלל ניידות המחוז הצפוני עשו את דרכן לזירה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס לאירוע האלים ואמר: "אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. ביקשתי מהמפכ"ל לערוך תחקיר מהיר ולהגיש לי את מסקנותיו תוך 24 שעות. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-crime-part-2106191818' autoplay='0' credit='' desc='שוטר מג"ב יורה באוויר במהלך המהומות' poster='' kid='1_sxegweol' duration='11'']

אמיל חוסיין, סגן ראש המועצה המקומית דיר אל-אסד, אמר לחדשות 13 כי "בחתונה השתתף גם חבר מועצה, שהוא גם דודו של החתן, והוא דיבר עם השוטרים ואמר להם שאין סיבה לדאגה וכי לא היו יריות, אלא שהשוטרים חזרו ונכנסו מהכיוון השני לאולם והחלו לגדף את האנשים ולירות באוויר, ואפילו ירו בבן אדם".

ממרכז מוסאוא נמסר בתגובה לאירועים: "השימוש בכוח משטרתי מופרז מוביל לתגובות קשות ביישובים הערביים. מרכז מוסאוא דורש מהשר לביטחון הפנים להפסיק מיידית את השימוש שנעשה באופן כוחני במשטרה לטיפול באירועים. יש להפעיל שכל ולא רק כוח ועוד כוח. התסכול ביישובים הערביים גדול ושימוש בכוח מופרז של המשטרה גורם לתגובה קשה. בתי הכלא מלאים בעצורים מאירועי החודש האחרון. די לשפיכות הדמים".