משרד הבריאות: "משלוח החיסונים שהועבר לרש"פ - תקין לחלוטין"

לאחר שראש הממשלה הפלסטיני הורה להחזיר את 1.2 מיליון מנות "פייזר" שהועברו מישראל בטענה כי אינן תקינות, במשרד הגיבו: "החיסונים שהועברו לפלסטינים זהים לאלה שניתנים בישראל בימים אלו"

זמן צפייה: 00:55

משרד הבריאות מסר היום (שבת) כי 1.2 מיליון חיסוני "פייזר" שהועברו מישראל אל הרשות הפלסטינית - תקינים לחלוטין. "משרד הבריאות הפלסטיני קיבל לידיו חיסוני פייזר תקינים, במועדי תפוגה שהיו ידועים, מוסכמים ותואמים להסכם בין הצדדים". עוד הוסיפו במשרד כי "החיסונים שהועברו לפלסטינים זהים מכל בחינה לחיסונים שניתנים בימים אלה לאזרחי מדינת ישראל".

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט, אישר אתמול להעביר לשטחי הרשות הפלסטינית 1.2 מיליון מנות חיסון נגד קורונה של "פייזר", שתוקפן יפוג בקרוב. בתמורה להסכם בין הצדדים, חברת התרופות אמורה להעביר את המשלוח הבא שאותו ייעדה לגדה המערבית - לישראל, כבר בחודש ספטמבר. עם זאת, לאחר הגעת מנות החיסון לרשות, ראש הממשלה מוחמד אשתייה הורה לבטל מיידית את ההסכם עם ישראל בטענה כי החיסונים אינם תקינים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בדיר אל-אסד: שוטר ואזרח נפצעו, ניידות הוצתו • תיעוד

איראן: המועמד השמרן אבראהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות

אלחרומי מאיים לפרוש מרע"ם: "יהיו הרבה הפתעות בימים הקרובים"

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס | צילום: רויטרס

בהודעה הרשמית מלשכתו של רה"מ נמסר כי "בהתאם להמלצת הגופים הרלוונטיים, לאחר עבודת מטה, וקבלת כלל האישורים הנדרשים, סוכם כי מדינת ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1-1.4 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה. המתווה אושר לאור העובדה כי מלאי החיסונים שבידי ישראל עונה על כלל הצרכים כיום".

זמן קצר לאחר ההודעה הרשמית, החלה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים להעביר את החיסונים, כך שבתור התחלה מסרה למשרד הבריאות הפלסטיני כמאה אלף מנות חיסון. "מדובר באינטרס בריאותי וכלכלי משותף ראשון במעלה, שכן אנו חיים במרחב אפידמיולוגי אחד. ההסכם מביא עמו בשורה משמעותית למאמץ המשותף למיגור מוחלט של הנגיף באזור שלנו", הסביר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רסאן עליאן.