המדריך המלא: מה מותר ומה אסור במסגרת הנחיות משרד הבריאות?

אחרי שההגבלות החדשות גרמו לבלבול גדול, ישראלים רבים מחפשים תשובות לגבי האופן שבו ייראו החיים שלהם בתקופה הקרובה. מתי ואיך מותר לצאת להתאוורר - וכיצד ניתן ללכת לעשות קניות בסופר?

זמן צפייה: 01:38

מגפת הקורונה: המציאות הישראלית בשבועות האחרונים השתנתה לגמרי, רבים מהמקומות שהישראלים רגילים לקנות או לבלות בהם נסגרו או הועברו לפעול במתכונת מצומצמת. אחרי הבלבול שאפיין את סוף השבוע, הממשלה ניסתה לעשות קצת סדר במה שמותר ובמה שאסור במסגרת ההגבלות החדשות.  

הסופרמרקטים נשארים פתוחים אבל ייתכן שמי שיגיע אליהם ייאלץ להמתין בחוץ זמן מה, מכיוון שההנחיה היא לווסת את כניסת הלקוחות ולמנוע צפיפות. הדבר נכון גם בנוגע לחנויות הפארם, שנשארות פתוחות בכל מקרה בחנויות אלה, בהגעה לקופה, יש להפקיד על מרחק של שני מטרים מאחד לשני. 

לכתבות נוספות בנושא:

באוצר שוקלים: "הלוואת קורונה" מהציבור – לטובת מימון המשבר

מנכ"ל משרד הבריאות: כולם יכולים להידבק – אל תזלזלו במחלה

בעקבות הידבקות מטפלת: שישה חוסים במעון בגדרה אובחנו בקורונה

קורונה, קורונה ישראל, ירקון, פארק הירקון
ישראלים בפארק הירקון - חרף ההנחיות

עסקים כמו מספרות ומכוני יופי סגורים, אך מקומות כמו חנויות בגדים, כלי בית וצעצועים לילדים יישארו פתוחים, בתנאי שהן לא נמצאים בקניון סגור. אך בחנויות אלה יש הגבלה נוספת: על כל קופה רושמת אחת שיש בחנות רק 4 לקוחות יכולים להיכנס אליה בו זמנית. 

בנוסף לכך, כל מקומות הבילוי כולל מסעדות ובתי קפה נשארים סגורים. עם זאת, ניתן עדיין לבוא, לשלם ולקחת או להזמין משלוח. למי שבכל זאת זקוק מעט לאוורור, התקנות מאפשרות לצאת לסיבוב קצר מחות לבית עם בני בית, כל עוד שומרים על מרחק מאחרים, גם אם החבר מהשכונה עובר ממש ממול וכן, אסור להתקבץ לקבוצה של יותר מ-10 אנשים. אימון ספורט מותר עם חבר אחד נוסף לכל היותר, רצוי שיהיה מדובר באותו חבר בכל יום.