בעקבות הידבקות מטפלת: שישה חוסים במעון בגדרה אובחנו בקורונה

פרסום ראשון: לאחר שבסוף השבוע נכנסו לבידוד 23 מדיירי המוסד לבעלי מוגבלויות כמו גם 20 מאנשי הצוות - כמה מהם נדבקו בנגיף. עמותת עלה: "יש לתת מענה תואם בכדי למנוע השלכות הרות גורל"

זמן צפייה: 02:15

מגפת הקורונה: שישה חוסים במעון "עלה מוריה" שבגדרה, שבו מתגוררים דיירים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות קשות, אובחנו היום (ראשון) כנשאי נגיף הקורונה. בסוף השבוע האחרון נדרשו 23 דיירים, חלקם מרותקים למיטתם, ו-20 אנשי צוות להיכנס לבידוד – לאחר שבאו במגע עם מטפלת במקום שנדבקה בנגיף.

בסוף השבוע הגיעו צוותים של פיקוד העורף למעון, כדי לחטא את המקום ולערוך אותו לקראת בידוד הדיירים.

עמותת עלה מסרה בתגובה: "חוזרים ומבקשים ממקבלי ההחלטות לתת מענה תואם לאוכלוסייה החלשה ביותר בחברה בכדי למנוע השלכות הרות גורל".

עוד בחדשות 13:

בצל משבר הקורונה: בצה"ל פתחו את עונת הגיוסים של מארס 2020

עובדת בשערי צדק הדביקה פג בן חודשיים בקורונה – מצבו קשה

אחרי תל אביב: מתחם "היבדק וסע" לנגיף הקורונה ייפתח בחיפה

אנשי משרד הבריאות מתגוננים מפני נגיף הקורונה
אנשי משרד הבריאות מתגוננים מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

בסוף השבוע, בעקבות הפרסום בחדשות 13 אודות הידבקות מטפלת במעון "עלה מוריה" שבגדרה, הגיע צוות של משרד הרווחה ושל פיקוד העורף למקום. זאת, משום שכמה מההחוסים במקום מרותקים למיטות, והבידוד במקרה הזה לא פשוט.

שרית מלמד, אמו של כפיר השוהה במעון, ששייך לארגון "עלה" ובו מטפלים בכ-110 ילדים ובוגרים עם שיתוק מוחין ומוגבלויות קשות, כבר 14 שנים, הבינה שמדובר במטפלת של בנה. "זו פשוט תחושה ממש של חוסר אונים. קודם כול, חוסר אונים של הילד שלי, חוסר אונים שלי בתור אימא שאני לא יכולה לעזור לו. הוא ילד שזקוק למגע, הוא צריך אותי לידו. אין לי מילים פשוט לתאר את עוגמת הנפש. פשוט הלב בוכה", אמרה.

כפיר, החוסה במעון שבו נדבקה מטפלת, ואמו שרית
כפיר, החוסה במעון שבו נדבקה מטפלת, ואמו שרית | צילום: החדשות 13

מכל החוסים שנחשפו למטפלת נלקחה בדיקה לקורונה, אבל לדברי שרית, מהמטפלים ומהמטפלות לא נלקחה בדיקה."אני לא רוצה לחשוב על הצוות הרפואי שהוא עכשיו במגע איתו, ברגע זה, מחליף לו, מטפל בו ואני לא יודעת ברגע זה אם הם חולים".

ליאור מלמד, אחות של כפיר, הוסיפה: "הפחד העיקרי זה שילדים עם ריאות שמתפקדות כעשרים או שלושים אחוז יחלו בנגיף. זה גזר דין מוות".