מנכ"ל משרד הבריאות: כולם יכולים להידבק - אל תזלזלו במחלה

משה בר סימן טוב הצהיר כי "המחשבה ש'אני בריא וחזק' היא מחשבה כוזבת, גם צעירים וילדים חולים בקורונה". ראש הממשלה: "צריך להיערך לאפשרות שכל אחד מדבק, לא בטוח שעוצר מלא זו הדרך הנכונה"

זמן צפייה: 01:34

מגפת הקורונה: מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ערך הערב (ראשון) שידור חי בפייסבוק יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הם ענו על שאלות הגולשים. הוא אמר כי "אנחנו רוצים להוריד את הפוטנציאל ההדבקה בין אנשים, אם מרגישים לא יש להישאר בבתים ולא לצאת מהם".

עוד אמר סימן טוב כי "אנחנו חייבים לשמור על הקשישים, על המשפחה שלנו, אנחנו רואים שגם צעירים חולים במחלה וגם ילדים, המחשבה שאומרת 'אני בריא וחזק וזה לא יקרה לי' היא מחשבה כוזבת - אל תזלזלו במחלה הזאת".

לעוד כתבות בנושא:

בעקבות הידבקות מטפלת: שישה חוסים במעון בגדרה אובחנו בקורונה

בצל משבר הקורונה: בצה"ל פתחו את עונת הגיוסים של מארס 2020

אחרי תל אביב: מתחם "היבדק וסע" לנגיף הקורונה ייפתח בחיפה

מסרי הרגעה. מנכ''ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

נתניהו התייחס לאפשרות של הטלת עוצר של שבועיים על מנת להשתלט על התשפטות הנגיף: "אנחנו לא יודע אם אם זה הדרך הנכונה, אנחנו בודקים את זה. בפעול זה אנחנו עושים משהו מאודז קרוב לזה. עם זאת, אנחנו צריכים לקיים גם כלכלה. אם הכלכלה תקרוס, לא נוכל איך לנהל את בתי החולים ולארגן את הבדיקות. אין לנו איך לעשות זאת בלי כלכלה ובלי כסף. בגלל זה יש פה איזון כל הזמן בין צרכי הכלכלה לצרכי הבריאות."

נתניהו אמר כי "אנחנו צריכים להיערך לאפשרות שכל אדם מדבק ולשיעורי תמותה של כמה אחוזים. יש להישמע להוראות. אנחנו רוצים להוציא כספים ולא רק לגבות ובשביל זה צריך אישור מהכנסת כי יש חוק ומגבלה, אנחנו רוצים לשנות את החוקים וזה עובר דרך ממשלת חירום, לכן צריך להקים ממשלה כזו".