אחרי תל אביב: מתחם "היבדק וסע" לנגיף הקורונה ייפתח בחיפה

בתום עבודה מאומצת בשעות הלילה, החל ממחר תושבי הצפון שיקבלו זימון לניידים ייבדקו - וימשיכו לדרכם; ראשי רשויות בחברה הערבית פנו למשרד הבריאות בבקשה להקים מתחמים נוספים כאלה גם למגזר

זמן צפייה: 01:37

מגפת הקורונה: בחיפה החלו הבוקר (ראשון) בהרצת מתחם "היבדק וסע" לקראת פתיחתו הצפויה מחר, אז יגיעו תושבי האזור לבדיקת קורונה - וייסעו לדרכם. כזכור, מתחם כזה נפתח בתל אביב לפני ימים בודדים.

ההחלטה לפתוח מתחם נוסף בחיפה הגיעה לאחר שראשי ראשויות מכל אזור הצפון פנו למשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה בבקשה להקים אחד כזה גם בצפון. במד"א חיכו לקבלת התקציב ממשרד הבריאות - וכשזה אושר, מייד החלו במלאכת ההקמה.

לכתבות נוספות בנושא >>

היועמ"ש לבג"ץ: צווי הבריאות המיוחדים – לא מונעים דיוני כנסת

כחצי מיליון מחוסרי עבודה: שיעור האבטלה עלה ל-16.5 אחוזים

זינוק נוסף במספר הנדבקים בקורונה: 945 אובחנו – 20 במצב קשה

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

במהלך הלילה עובדי עיריית חיפה, בשיתוף עם אנשי מד"א בצפון, עבדו מסביב לשעון על מנת שמתחם הבדיקות יוקם כבר היום. בשעות אחר הצהריים תחל ההרצה - ומחר הוא ייפתח לטובת הציבור הרחב. ההגעה למתחם מותנית בקבלת הודעת זימון מראש לנייד, זאת על מנת לנסות למנוע תורים ארוכים וריכוז גדול של נבדקים. הצוותים הפועלים במקום הם סטודנטים לרפואה, אשר התנדבו למאמץ הלאומי להגדיל את מספר הבדיקות לאיתור חולי קורונה בישראל.

בתוך כך, ראשי רשויות במגזר הערבי דרשו גם הם להקים מתחם דומה לאלה שבחיפה ובתל אביב באחת מהערים הערביות באזור הצפון. כעת, משרד הבריאות צריך להחליט בנדון.

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות שמספר החולים שאובחנו כנשאי קורונה עלה ל-945 בני אדם, מתוכם 20 במצב קשה, 24 במצב בינוני ו-37 החלימו ושוחררו לבתיהם. מתוך החולים, 97 מטופלים בבתי מלון שהוסבו למלוניות לאשפוז חולי קורונה במצב קל, ול-169 אנשים עדיין לא נמצאה מסגרת והם נמצאים בבתיהם.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2203201239' autoplay='0' credit='דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל' desc='היבדק וסע, תל אביב' kid='1_tii13mdf' duration='5'']

כך מתבצעת הבדיקה במתחם

אדם שנמצא בבידוד ביתי ופיתח תסמינים צריך להתקשר למוקד 101 של מד"א. פנייתו מועברת לרופא על מנת שיאשר את לקיחת הדגימה. בשלב זה, אדם שיש לו אפשרות להגיע ברכב פרטי, ללא שימוש בתחבורה ציבורית ולא ברכב שיתופי, ייקבע לו תור לבדיקה.

אז, יקבל הפונה מסרון (SMS) עם קישור למילוי פרטים אישיים, ולאחר הזנת הפרטים, יקבל אל מכשיר הטלפון שלו קוד QR. רק לאחר קבלת הקוד ניתן להגיע למתחם הבדיקות, במועד שנקבע, וברכב פרטי עם חלונות סגורים. מלבד הטלפון הנייד עם קוד ה-QR, יש להביא גם תעודה מזהה. אם מגיעים עם קטין שאין לו כל תעודה מזהה (תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון), על אחד ההורים להביא את תעודת הזהות שלו, יחד עם הספח בו מופיעים פרטי הילד. אם מגיעים עם אדם שזקוק לסיוע במהלך הבדיקה, יש להקפיד שמבוגר ישב לידו במושב האחורי.

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

בכניסה למתחם יש להציג דרך חלון הרכב, כשהוא סגור, את מסך הטלפון עם קוד ה-QR שהתקבל. רק כך ניתן להיכנס למתחם ולבצע את הבדיקה. אז, הנהגים מוכוונים על ידי סדרנים לאחד המסלולים במתחם, ונעצרים באוהל הראשון מבין שניים. כאשר מקבלים הנחייה מהסדרן, מתקדמים לאוהל הבא. עם ההגעה לאוהל השני פותחים את חלון הנהג ומציגים לקורא הברקוד שמוצב במקום את הטלפון הנייד עם הקוד שהתקבל עד לקבלת אישור מהבקר שיושב מספר מטרים מהמקום. אם יש ברכב מספר נדגמים, על הנהג להציג לקורא הברקודים את הקודים של כולם. לאחר קבלת האישור עבור כל נדגם, יש להתקדם בתוך האוהל מספר מטרים קדימה.

אז, מגיעים לעמדת הדוגם - פרמדיק של מגן דוד אדום אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הידבקות. הדוגם לוקח את הדגימה, ומעביר אותה לאיש מד"א נוסף שעומד בסמוך, ממוגן גם הוא, אשר מעביר את הדגימה באופן מסודר למכולת קירור, עד להעברתה לבדיקה במעבדה. מייד עם סיום לקיחת הדגימות, על הנהג לסגור את חלונות הרכב ולנסוע חזרה לביתו. במגן דוד אדום מבקשים להדגיש כי בשום שלב בתהליך אין לצאת מהרכב ולא לפתוח חלונות, למעט כאשר מתבקשים לעשות כן ע"י איש מד"א.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2203201241' autoplay='0' credit='דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל' desc='' kid='1_9ifgqqde' duration='15'']