גמזו: נחפש אפשרויות לקצר את שלבי היציאה מההגבלות

ממונה הקורונה התייחס לצעדי ההקלות שהקבינט צפוי להחליט עליהם, והוסיף שהחל מהימים הקרובים - ניתן יהיה לעשות בדיקת קורונה בלי הפניה מרופא • בוטל הסגר על ארבעה יישובים ושכונות בירושלים

זמן צפייה: 00:23

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, התייחס היום (שלישי) בתדרוך השבועי שלו להקלות שצוות המומחים שלו המליץ עליהן בפני קבינט הקורונה. לדבריו, הצוות מחפש אפשרויות לקצר את שלבי היציאה מההגבלות והחזרה לשגרה. ממונה הקורונה הוסיף כי החל מהימים הקרובים - ניתן יהיה לעשות בדיקת קורונה בלי הפניה מרופא, והבהיר: "אנחנו מזהים נסיונות של ערים מסויימות, גם בחברה הערבית וגם ביישובים אחרים, לחזרה של אירועים, התקהלויות וחתונות - אירועים כאלה יביאו לעלייה בתחלואה".

במקביל, ועדת השרים אישרה לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונת מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה. אלה מצטרפות ליישוב רכסים שהוסר אמש מרשימת האזורים המוגבלים. בכך, רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות בהכרזה על "אזור מוגבל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קפסולות ובדיקות למורים: ההמלצה לחידוש הלימודים עד כיתות ד'

אדלשטיין: נציע בקבינט הקורונה להגדיל הקנסות על הפרת הנחיות

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

ממונה הקורונה רוני גמזו
ממונה הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

לפני כן צוות המומחים של הציג את המלצותיו לקבינט הקורונה על התנאים לחידוש הלימודים בכיתות א' עד ד'. על פי תנאי הצוות, יש לקיים קפסולות בכיתות, כאשר אין ערבוב בין מורים ותלמידים כולל בצהרונים. כמו כן, יש לספק מסכות מגן לכל התלמידים והמורים, שייבדקו לפני החזרה ללימודים ולהכין מערך חינוכי מיוחד להסבר על המחלה. בתוך כך, ישיבת הקבינט נדחתה למחר בשל אי הסכמות.

נוסף על כך, צוות המומחים יבהיר לחברי הקבינט כי ניתן לפתוח חנויות ומסחר במקום חידוש הלימודים, כאשר פתיחת הסחר תתקיים במתכונת של איסוף עצמי כשהלקוחות לא בתוך החנות. כמו כן, יומלץ לקבינט לוותר על בדיקות חום בכניסה למבנים.

במשרד האוצר מעריכים שהחזרת לפעילות חלק מהסחר תתרום למשק מיליארד וחצי שקלים בשבוע, לכן שר האוצר ישראל כ"ץ יתמוך בחילופים, בניגוד לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט. יש לציין כי בתי הספר היו צפויים להיפתח ב-1 בנובמבר, ואם תתקבל ההחלטה לדחות את חזרתם לפעילות, הם ייפתחו באמצע החודש. מעבר לכך, הוחלט כי בכל הערים בישראל יערכו בדיקות קורונה חופשיות, כל אדם שירצה להיבדק יוכל לעשות זאת באמצעות קופות החולים.