קפסולות ובדיקות למורים: המתווה לחידוש הלימודים עד כיתות ד'

צוות המומחים של ממונה הקורונה יציג בקבינט את התנאים לפתיחת מוסדות החינוך לכיתות הנמוכות, ויציע לחילופין לפתוח עסקים במתכונת איסוף עצמי • בשל אי הסכמות: כינוס הקבינט נדחה למחר

זמן צפייה: 09:01

צוות המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ימליץ מחר לקבינט הקורונה על התנאים לחידוש הלימודים בכיתות א' עד ד'. על פי תנאי הצוות, יש לקיים קפסולות בכיתות, כאשר אין ערבוב בין מורים ותלמידים כולל בצהרונים. כמו כן, יש לספק מסכות מגן לכל התלמידים והמורים, שייבדקו לפני החזרה ללימודים ולהכין מערך חינוכי מיוחד להסבר על המחלה. בתוך כך, ישיבת הקבינט נדחתה למחר (רביעי) בשל אי הסכמות.

בכיר במשרד החינוך האשים: "הסיבה לאי ההיערכות להחזרת תלמידי א'-ב' - חוסר החלטיות במשרד הבריאות". כמו כן, במשרד טוענים כי כדי ליישם את המתווה צריך זמן נוסף להיערכות ואף תקציב גדול יותר.

נוסף על כך, צוות המומחים יבהיר לחברי הקבינט כי ניתן לפתוח חנויות ומסחר במקום חידוש הלימודים, כאשר פתיחת הסחר תתקיים במתכונת של איסוף עצמי כשהלקוחות לא בתוך החנות. כמו כן, יומלץ לקבינט לוותר על בדיקות חום בכניסה למבנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: נציע בקבינט הקורונה להגדיל הקנסות על הפרת הנחיות

פרסום ראשון: "ארקיע" משיקה טיסות לדובאי שיחלו לפעול בינואר

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

במשרד האוצר מעריכים שהחזרת לפעילות חלק מהסחר תתרום למשק מיליארד וחצי שקלים בשבוע, לכן שר האוצר ישראל כ"ץ יתמוך בחילופים, בניגוד לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט. יש לציין כי בתי הספר היו צפויים להיפתח ב-1 בנובמבר, ואם תתקבל ההחלטה לדחות את חזרתם לפעילות, הם ייפתחו באמצע החודש. מעבר לכך, הוחלט כי בכל הערים בישראל יערכו בדיקות קורונה חופשיות, כל אדם שירצה להיבדק יוכל לעשות זאת באמצעות קופות החולים.

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, אמרה הערב בריאיון בחדשות 13 כי ליציאה מהסגר צריכה להיות "משנה סדורה. אנחנו בסוף הסגר השני ואף אחד לא יודע איך אנחנו יוצאים לשגרת חירום. מהיום הראשון של הסגר היו צריכים לדעת איך יוצאים ממנו - זו שערוריה. אתמול נחשפנו למספר הנחיות שגורמות לציבור לתהות אם הן למלחמה בקורונה או בפרנסה".

במקביל, ועדת השרים לאזורים מוגבלים צפויה להסיר את רוב המגבלות מחלק מהאזורים. זאת לאחר שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, אמר בדיונים כי "תוכנית הרמזור מגיבה מהר מדי - מכניסה מהר מדי לאזור מוגבל ומוציאה ממנו, ולכן אנחנו דנים בגיבוש מודל אחר שישמש לאזורים מוגבלים מכאן ואילך". כמו כן, הוועדה קיצרה את תוקף ההקלות בארבעה ימים, ל-27.10, בדרישה מהממשלה לבחון מחדש מתווים שיאפשרו קיום חתונות, הפעלת צימרים ותחומים נוספים.

מוקדם יותר היום נאם שר הבריאות יולי אדלשטיין בטקס חניכת חדרי ניתוח חדשים בבית החולים פוריה שבטבריה, והתייחס לסוגיית פתיחת מוסדות הלימודים בניגוד להנחיות הקורונה. לדבריו, משרד הבריאות יציע לקבינט הקורונה להגדיל את סכומי הקנסות על הפרת ההנחיות. "יש פער בין ההחלטות הזהירות של הקבינט לבין מה שקורה בשטח, של הפרת הנחיות מצד מוסדות חינוך ועסקים", ציין השר. "אי אפשר שמי שצדיק רע לו והאחרים טוב להם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

לפני כן עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,479 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. זאת לאחר שבוצעו 41,722 בדיקות - מתוכן 3.7% חיוביות. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 636, מהם 233 מונשמים. מניין מקרי המוות מהנגיף מאז פרצה המגפה עומד על 2,268. ישנם 179 חולים במצב בינוני, ו-1,119 מאושפזים בבתי החולים.

כעת, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים - שם יש כרגע 3,066 מאומתים פעילים. במקום השני ניצבת בני ברק עם 1,803 חולים פעילים, ואחריה תל אביב עם 890 חולים פעילים. אשדוד במקום הרביעי עם 857 ואחריה מודיעין עילית עם 789. בשבעת הימים האחרונים אובחן מספר החולים הגבוה ביותר בירושלים - 1,361 בשבוע האחרון. בבני ברק - 657, במודיעין עילית - 317, באשדוד 275, בתל אביב 259 ובבית שמש - 195.