גמזו: "יש לנו את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה הטוב בעולם"

ממונה הקורונה סייר עם שר הביטחון במפקדת אלון של פיקוד העורף וסיפר כי נשקלת אפשרות לתמרץ ערים שיגדילו את כמות הבדיקות. גנץ: "אדרוש להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות"

זמן צפייה: 05:11

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ביקר היום (שלישי) עם שר הביטחון בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף. השניים התייחסו לצמצום היקף התחלואה, כאשר גמזו הסביר כי "יש לנו את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה הטוב בעולם - אנחנו רק צריכים את שיתוף הפעולה של האזרחים". הוא סיפר כי להערכתו יש אלפי נדבקים שנמנעים מללכת להיבדק. על כן, גמזו סיפר כי נשקלת האפשרות לתמרץ ערים שיבצעו מספר בדיקות גבוהה.

כמו כן, גנץ גם התייחס לסוגיה ואמר כי "אני מתכוון לדרוש להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות. כך נוכל לפעול במוקדי תחלואה מצד אחד ולפתוח יותר את המקומות שאפשר מהצד האחר. גם אלו שיצטרכו להיות בהסגר לא ישארו לבדם, נמשיך ונסייע בכל מה שצריך".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בקבינט הקורונה מעריכים: פתיחת המסחר תידחה בשבוע נוסף

יום לאחר החזרה לבתי הספר: 1,315 תלמידים חולי קורונה

גל שני באירופה: איטליה תטיל עוצר לילי ברחבי המדינה

גנץ התייחס גם למשבר הכלכלי: "המשק הישראלי לא יכול להישאר תקוע רק על ההתמודדות הבריאותית. חייבים להצמיד לו תוכניות כלכליות שלוקחות בחשבון את המצוקה הבריאותית, אבל במקביל מניעות את המשק קדימה. לכן עמדתי היא ברורה - צריך לעשות מסגרת רב שנתית, שתכלול גם את התקציב לשנת 2021".

מלבד הקורונה, גנץ התייחס גם לסוגיית המינויים בשירות הציבורי, זאת כמה שעות לאחר הודעתו של מנדלבליט: "אנחנו לא צריכים לעכב את המינויים יותר. המדינה צריכה פרקליט, המשטרה צריכה מפכ"ל, משרדי ממשלה צריכים מנכ"לים והמדינה צריכה להתנהל - אי אפשר להיתקע מאחורי הפוליטיקה".

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 774 אנשים חיוביים לקורונה. אתמול בוצעו  35,438 בדיקות, כשהתוצאות של 2.3% מהן היו חיוביות. עד כה, מתו 2,580 ישראלים מסיבוכי הקורונה. סך הכול 315,983 אובחנו חיוביים לנגיף מהגעתו לישראל, מהם 303,634 החלימו. כעת, יש 382 חולים במצב קשה, מהם 164 מונשמים.

אמש פרסם משרד החינוך את נתוני התחלואה במערכת החינוך - יום לאחר הפתיחה החלקית של בתי הספר וחזרתם של תלמידי כיתות א'-ד' לספסל הלימודים. נכון להיום, בסך הכול 1,315 תלמידים הינם נשאי קורונה. יש לציין כי המספר אינו מעיד על כך שהתלמידים נדבקו דווקא מאז נפתחה מערכת החינוך.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

מהנתונים עלה כי עד כה, בית ספר אחד מתוך 5,000 מוסדות חינוך נסגר בשל הידבקות של אחד מאנשי הצוות או התלמידים בנגיף. בגנים המצב מעט שונה, אולם אלו, כזכור, חזרו לפעילות כבר לפני שבועיים. שם, מתוך 21 אלף גני ילדים - 174 נסגרו בעקבות תחלואה, ו-262 ילדים נמצאים כיום חיוביים לנגיף.

לפי משרד החינוך, כ-510 תלמידים נמצאים בימים אלו חיוביים לנגיף - שהם 4.92% מכלל החולים באוכלוסייה. בחינוך העל יסודי, מתוך כ-790 אלף תלמידים - 537 מהם נשאים של הנגיף, שהם 5.12% מכלל החולים באוכלוסייה. בחינוך המיוחד יש כיום 51 חולי קורונה.