גל שני באירופה: איטליה תטיל עוצר לילי ברחבי המדינה

רה"מ האיטלקי הודיע על צעדים לבלימת התפשטות הנגיף, ביניהם האיסור על מעבר בין ערים עם רמת תחלואה גבוהה. גרמניה נכנסת לסגר חלקי: ברים ובתי קולנוע ייסגרו, יתאפשר רק טייקאוויי ממסעדות

זמן צפייה: 00:28

ממשלת איטליה הודיעה היום (שני) על הידוק ההגבלות במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, יוטל סגר לילי ברחבי המדינה ותיאסר נסיעה בין ערים שנפגעו קשה מהנגיף. בנאום שנשא ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת איטליה, לפרלמנט, הוא הוסיף כי "המדינה תחולק לשלושה אזורים - בהתאם לרמת הסיכון".

עוד אמר ראש הממשלה האיטלקי כי יחידות טיפול הנמרץ ב-15 מחוזות מתוך 20 במדינה יקרסו תחת העומס עד חודש הבא, אלא אם כן יינקטו פעולות. כמו כן, "אזורים מסוימים חוו הגבלות חמורות יותר מאחרים", אמר קונטה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו בקבינט: יש עלייה במקדם ההדבקה, אנשים לא רוצים להיבדק

"דחפה וחבטה בפעוטות": הוארך מעצר גננת מר"ג החשודה בהתעללות

יממה לבחירות: טראמפ וביידן מסתערים על המדינות המתנדנדות

בעלי מסעדות ברומא מוחים על ההגבלות החדשות
בעלי מסעדות ברומא מוחים על ההגבלות החדשות | צילום: רויטרס

לא רק איטליה: גם גרמניה נכנסה היום "לסגר מעודן", היכן שביממה האחרונה אובחנו מעל ל-12 אלף בני אדם כחיוביים לקורונה. כאמור, מקומות בילוי כגון ברים, בתי קולנוע, מוזיאונים, חדרי כושר ובריכות שחייה יישארו סגורים החל מהיום, בעוד שבתי הקפה והמסעדות יורשו להעניק שירותי טייקאווי בלבד.

בנוסף, מפגשים חברתיים בשטח הציבורי יוגבלו לשני אנשים בני אותו בית ולא יותר מ-10 בני אדם. בניגוד לסגר הקודם, הפעם בתי ספר וגני ילדים יישארו פתוחים. הסגר בתצורתו הנוכחית יהיה בתוקף עד סוף החודש, אולם ראש הסגל של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הלגה בראון, אמר כי "לא ניתן לפסול שהסגר יימשך מעבר לכך".

כזכור, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הכריז שלשום כי בפעם השנייה מפרוץ המגפה - יוטל סגר כללי ברחבי הממלכה. הסגר ייכנס לתוקף ביום חמישי ויחול למשך כחודש, עד תחילת דצמבר. האזרחים יידרשו להישאר בבתיהם ויוכלו לצאת רק לצורך מטרות חיוניות. חנויות שאינן חיוניות ייסגרו, כמו גם מסעדות וברים. מקומות עבודה ישארו פתוחים רק במקרה שאי אפשר לעבוד מהבית.