בקבינט הקורונה מעריכים: פתיחת המסחר תידחה בשבוע נוסף

ברקע הירידה במספר הבדיקות היומיות, ובצל העובדה כי לאחרונה נרשמה עלייה קלה באחוז הנדבקים בקורונה - ייתכן כי השרים יחליטו שלא לפתוח את החנויות ביום ראשון הקרוב, אלא להמתין לשלב הבא

זמן צפייה: 02:39

יממה לאחר החזרה לבתי הספר, גם בעלי החנויות מצפים להיפתח ביום ראשון הקרוב - אלא שהערב (שני) עלה החשש כי השלב הבא באסטרטגיית היציאה מהסגר לאו דווקא יתמשש, וכי בעלי העסקים ייאלצו להמתין עוד כמה ימים עד שיוכלו לשוב לפעילות.

בשלב זה, החלטת הקבינט על פתיחת העסקים בתחילת השבוע הבא עדיין תקפה - אולם, בשל נתוני הקורונה, ייתכן כי ההחלטה תבוטל. על פי נתוני משרד הבריאות, בימים האחרונים שיעור הבדיקות החיוביות עלה והגיע ל-3% - מספר גבוה יחסית לאלו שנרשמו בישראל בשבועות האחרונים.

לא זו בלבד, בשבוע האחרון התבצעו כ-20 בדיקות בבמוצע ביום, וזה - כך לפי פרויקטור הקורונה וגם לפי מומחים נוספים, לא מספיק. ככל הנראה, אחת הסיבות לכך היא שאנשים לא באים להיבדק, וההערכה היא כי קיימת בארץ תחלואה סמויה שאינה נמדדת - בייחוד בקרב המגזר החרדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום לאחר החזרה לבתי הספר: 1,315 תלמידים חולי קורונה

טיסן שחדר מעזה אותר בשטח ישראל • תיעוד

יגאל עמיר ביקש לצאת לחופשה מהכלא – שב"ס סירב

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

אם כך, בקבינט הקורונה מעריכים כי במשרד הבריאות ינסו לדחות שוב את פתיחת המסחר - אולי בשבוע נוסף, כך שהחנויות הקטנות ייפתחו ביום שבו צפויים להיפתח הקניונים והשווקים הפתוחים. עם זאת, במשרד האוצר - שם ביקשו בשבוע שעבר דווקא להקדים את החזרת העסקים לפעילות, צפויים להתנגד נחרצות לדחייה נוספת.

בכל מקרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכזכור ביקש לאחרונה מבעלי העסקים להחזיק מעמד כמה ימים נוספים, אמר הבוקר בדיון הקבינט כי לפני כל החלטה על השלבים הבאים באסטרטגיית היציאה תתקיים ישיבה, כך שביום חמישי יתכנסו השרים וידונו בסוגיה.