ארגון התעופה הבין-לאומי: עיכוב הטיסות מסכן 95 אלף משרות בארץ

לאחר שהכנסות חברות התעופה ירדו ב-3.2 מיליארד דולרים, הארגון קרא לממשלת ישראל לבטל את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל • 53 אובחנו חיוביים לקורונה מאמש – מניין החולים הפעילים עלה ל-4,716

זמן צפייה: 10:09

ארגון התעופה הבין-לאומי (יאט"א) הזהיר היום (ראשון) כי עיכוב פתיחת השמיים יעמיד בסכנה 95 אלף משרות בישראל. כמו כן, הארגון  קרא לממשלת ישראל לבטל את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל. זאת, על רקע נתוני הארגון, לפיהם מספר הנוסעים כבר נחתך ב-13 מיליון כתוצאה מהתפשטות מגפת הקוורנה, והכנסות חברות התעופה ירדו ב-3.2 מיליארד דולרים. לפי הארגון, ההשפעה על כלכלת ישראל נמדדת ב-8.3 מיליארד דולרים.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי מאמש אובחנו 53 נדבקים חדשים בקורונה ומניין החולים הפעילים עומד כעת על 4,716 מתוכם 43 במצב קשה, ובהם 28 מונשמים, ו-52 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 305. עד כה החלימו מהמחלה כ-15 אלף ישראלים. כמו כן, אתמול בוצעו 6,021.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התפרצות הקורונה: ת"א ובני ברק עם מניין הנדבקים השבועי הגבוה

"אוכל אותך מבפנים": השוטרים שחקרו את אייכמן – והמחיר ששילמו

"קוברים אותה ביום הולדתה": סטאר נהרגה בתאונת האופנוע ליד פ"ת

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום עדכן המשרד כי מניין הנדבקים בתל אביב, בבני ברק ובירושלים היה הגובה ביותר בשבוע שעבר, כאשר בהן לקו בנגיף 148, 143 ו-126 ישראלים בהתאמה. גם בבת ים, ערערה בנגב ובאר שבע נרשמו חולים רבים עם 63, 70 ו-49 בהתאמה. כמו כן, אתמול בוצעו 5,897 בדיקות. בנוסף, בנתניה נדבקו בשבוע שעבר 39 בני אדם, בהרצליה 60, בטבריה 31, בבית שמש 60 ובחיפה 47.

בתוך כך, מחקר חדש של משרד הבריאות מדגיש כי הסיכון להדבקה עולה משמעותית בחללים סגורים. נוסף על כך, שהות מרובת משתתפים בחללים סגורים מאפשרת ואף מקדמת אירועי הדבקה על ידי "מפיצי על". הדוח מעלה כי מתחזקות העדויות המדעיות לכך שהנגיף מופץ בעיקר על ידי חולים שאחראים על הדבקתם של רבים ("מפיצי על") - עשרות ואף יותר, עם תלות בסיטואציה ופחות תלות במרכיב הביולוגי, ואף שהם הכוח שמניע את התפשטות המגפה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד עולה מהדוח כי מסכות מהוות מחסום יעיל ביותר מפני הפצה של הווירוס, ואור השמש, ובעיקר קרינת UV, פוגעים בשרידות הווירוס. יתרה מזאת, מחקר שבוצע לאחרונה במעבדה ממשלתית בארצות הברית מגלה כי הנגיף נהרס במהירות רבה על ידי חשיפה ישירה לאור השמש.