התפרצות הקורונה: ת"א ובני ברק עם מניין הנדבקים השבועי הגבוה

משרד הבריאות עדכן כי מיום ראשון שעבר, בתל אביב לקו בנגיף 148 בני אדם, בבני ברק 143 ובירושלים 126. גם בבת ים, ערערה בנגב ובאר שבע נרשמו חולים רבים. וכמה אובחנו השבוע בעיר שלכם?

זמן צפייה: 10:09

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי מניין הנדבקים בתל אביב, בבני ברק ובירושלים היה הגובה ביותר בשבוע שעבר, כאשר בהן לקו בנגיף 148, 143 ו-126 ישראלים בהתאמה. גם בבת ים, ערערה בנגב ובאר שבע נרשמו חולים רבים עם 63, 70 ו-49 בהתאמה. כמו כן, אתמול בוצעו 5,897 בדיקות. בנוסף, בנתניה נדבקו בשבוע שעבר 39 בני אדם, בהרצליה 60, בטבריה 31, בבית שמש 60 ובחיפה 47.

בתוך כך, מחקר חדש של משרד הבריאות מדגיש כי הסיכון להדבקה עולה משמעותית בחללים סגורים. נוסף על כך, שהות מרובת משתתפים בחללים סגורים מאפשרת ואף מקדמת אירועי הדבקה על ידי "מפיצי על". הדוח מעלה כי מתחזקות העדויות המדעיות לכך שהנגיף מופץ בעיקר על ידי חולים שאחראים על הדבקתם של רבים ("מפיצי על") - עשרות ואף יותר, עם תלות בסיטואציה ופחות תלות במרכיב הביולוגי, ואף שהם הכוח שמניע את התפשטות המגפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חיפושים: נמצאה גופתו של הלוחם שנעדר סמוך לשיזפון

"אוכל אותך מבפנים": השוטרים שחקרו את אייכמן – והמחיר ששילמו

התחזית: מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה ניכרת בטמפרטורות

קורונה בתל אביב
מצב העניינים הנוכחי עלול להוביל להחלטות כבדות משקל - בהן חידוש הסגר הכולל''. תל אביב בימי הקורונה | צילום: רויטרס

עוד עולה מהדוח כי מסכות מהוות מחסום יעיל ביותר מפני הפצה של הווירוס, ואור השמש, ובעיקר קרינת UV, פוגעים בשרידות הווירוס. יתרה מזאת, מחקר שבוצע לאחרונה במעבדה ממשלתית בארצות הברית מגלה כי הנגיף נהרס במהירות רבה על ידי חשיפה ישירה לאור השמש.

‏בסוף השבוע פרסמו חוקרי המכון הביולוגי בנס ציונה מאמר לפני ביקורת עמיתים ובו אב הטיפוס שלהם לחיסון נגד נגיף הקורונה. במאמר נכתב כי מנה אחת של החיסון גרמה לעמידות גבוהה של אוגרים בפני המחלה. כמו כן, נמצא שהחיות שחוסנו לא היו מדבקות בעצמן. מדובר בצעד חשוב, אך עם זאת יש חברות רבות שנמצאות בשלבים מתקדמים יותר מהמכון הביולוגי במרוץ לחיסון.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, ברקע הדוח מטעם "מרכז המידע למאבק בקורונה", המזהיר כי "ישראל נכנסת בימים אלה לגל שני", במשרד האוצר מתכוננים להילחם במשרד הבריאות נגד סגר נוסף. במשרד האוצר סבורים שהמשק לא יוכל להתמודד עם הסגר מלא נוסף, כיוון שגם כך הכלכלה שילמה מחיר כבד בין היתר בדמות סגירה של עשרות אלפי עסקים - כאשר אלפים מתוכם לא חזרו לפעילות אחרי הגל הראשון.

עוד דוווח בחדשות 13 כי גורמים במל"ל אינם שבעי רצון מתפקודם של בכירי משרד הבריאות, המשנה למנכ"ל פרופסור גרוטו ופרופסור סדצקי, וחושבים שיש להחליפם בתפקיד בין - היתר בגלל התנהלותם בבניית מערך בדיקות הקורונה. במל"ל מכחישים את הדיווח ואומרים שמתקיים שיתוף פעולה מצוין בין המל"ל לבין צמרת משרד הבריאות, לרבות גרוטו וסדצקי.