אדלשטיין: "הסגר יימשך כמה שבועות - לא נחזור על טעויות העבר"

שר הבריאות התייחס להגבלות המחמירות, טען כי "אף אחד לא קיבל הנחת סלבס" והצהיר: "הדיבורים על הנזק הכלכלי העצום - קצת מוגזמים" • גורם ממשלתי בכיר: "הסגר עשוי להימשך כחודשיים"

זמן צפייה: 08:31

שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין התייחס היום (שישי) להחמרת הסגר ולעלייה בתחלואה, והצהיר: "צריך לומר לציבור את האמת - אנחנו הולכים לכמה שבועות של סגר, אבל בתנאים משתנים. אחרי השבועיים הראשונים של הסגר ה"קשה", בתקווה שיירדו המספרים, לאט לאט נתחיל לשחרר. לא נחזור על הטעויות שעשינו של פתיחה מיידית של הכול". עוד הצהיר: "הדיבורים על הנזק הכלכלי העצום - קצת מוגזמים". את הדברים אמר ב"שישי" עם אילה חסון.

"הסגר נעשה בצורה הכי ברורה שיכולה להיות, אף אחד לא קיבל הנחות סלבס", טען השר. בהתייחס למחלוקת שניצתה בכנסת אמר: "אני רגיל למחזה של סחבת בכנסת, אבל ברגע שנבין שאנחנו במצב חירום, ממש במלחמה – יכול להיות שהעניינים יזוזו יותר מהר. יש לא מעט שלא מבינים שאנחנו במצב חירום. שמחתי לשמוע גם מקרב האופוזיציה קולות אחראיים, שאמרו שצריך לשמור על ההנחיות ולעשות כפי שאומרת הממשלה, אפילו קולות שהיו בעד סגר. לצערי הרב זה לא כולם, ומספיקים כמה סוררים כדי להגיש את אלפי ההסתייגויות ולתקוע את החוק".

עוד בחדשות 13:

בנק ישראל מעריך: עלות הסגר למשק – כ-10 מיליארד שקלים

עבודה חיונית בלבד, איסור שהייה בבית זר: ישראל נכנסה לסגר מלא

שיא שלילי חדש: יותר מ-8,000 אובחנו אתמול; 708 חולים במצב קשה

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

על הטענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו מנצל את המצב לצרכיו האישיים אמר אדלשטיין: "בחיים לא הייתי נותן יד לשום מהלך, שהייתי איכשהו מריח שנעשה משיקולים פוליטיים. כל ההחלטות שלנו התקבלו אחרי דיונים ארוכים במשרד הבריאות עם פרופ' גמזו וצוותו. הממשלה הצביעה ברוב עצום בעד הסגר, עם כל הקושי. רוב השרים הבינו שאי אפשר יותר לומר שהקורונה זה סתם שפעת".

בתוך כך, גורם ממשלתי בכיר הצהיר: "הסגר, במתכונת כזו או אחרת, יכול להימשך כחודשיים. לא נוכל לאפשר התפרצות לפני שנגיע למספרים שניתן יהיה לשלוט בהם באמצעות המערך לקטיעת הדבקה. אנחנו עובדים במרץ על מנת להשיג בדיקות מהירות, נעשה מה שצריך לעשות ישנן מדינות ששהו בסגר גם שלושה חודשים ויותר".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, מקורבי נתניהו תקפו את הממונה על המאבק בקורונה - ואמרו כי "גמזו ערך ניסוי על אזרחי ישראל - והניסוי נכשל".

במקביל, שלוש חברות לא ישראליות, במעורבות של בריטניה ושוויץ, בהתקדמות לקראת הגעה לחיסון. השיח הוא על בין שבועות לחודשים ספורים – עד ינואר. זאת בכפוף למנהל המזון והתרופות האמריקני.