עבודה חיונית בלבד, איסור שהייה בבית זר: ישראל נכנסה לסגר מלא

עבודה שלא הוגדרה חיונית נאסרה עד 11 באוקטובר, התחבורה הציבורית צומצמה. ענפי הספורט הושבתו, פעילות גופנית מותרת. היערכות מוגברת של המשטרה לאכיפת ההנחיות • כל מה שצריך לדעת על הסגר

זמן צפייה: 03:14

ישראל נכנסה בשעה זו (שישי) לסגר מלא שצפוי להימשך כשבועיים, זאת כשבוע בלבד לאחר תחילתו של "הסגר הנושם". כך, מהיום ועד לצאת שמחת תורה, נסגרו שווקים, חדרי כושר, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים. כמו כן, התחבורה הציבורית צומצמה וההתכנסויות הוגבלו. מערכת החינוך, כמו גם כלל ענפי הספורט - למעט משחקים בין-לאומיים, הושבתו.

עד 11 באוקטובר, אסור לצאת מהבית למרחק של יותר מקילומטר, זאת למעט מקרים מיוחדים שלהם ניתן אישור. בנוסף, אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. מותרת יציאה מהבית כדי לקנות מזון, תרופות ואופטיקה. פעילות ספורטיבית מתאפשרת רק עם המשפחה הגרעינית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלוגריות האוכל שמנצלות את הסגר כדי לעשות כסף מהמתכונים שלהן

קורבנות הסגר: הישראלים המיואשים שלא רואים את הסוף

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

[brightcove_iframe video_id='news-part-2009251754' autoplay='0' credit='' desc='עשרות נופשים ומתרחצים בים בניגוד להנחיות הסגר' kid='1_bz0p6vzu' duration='15'']

באשר להפגנות ולתפילות, שהיוו את מוקד המחלוקת בין השרים וחברי הקבינט, הוחלט לאפשר את קיומן בשטח פתוח, במרחק שלא יעלה על קילומטר מהבית - ובהגבלה של 20 משתתפים בקפסולה. מספר הנוסעים ברכב מוגבל לשלושה בני אדם, למעט בני משפחה שגרים יחד.

מי שיכולים לעבור את מגבלת היציאה מהבית הם עובדים בעלי אישור עבודה, חיילים בדרכם לבסיס או כאלה שיוצאים מהבית למען קבלת טיפול פסיכולוגי ורפואי, או על מנת לסייע לאדם שסובל מקושי או מצוקה, לתרום דם או לצורך טיפול בבעל חיים.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

מי שעוד מורשים לעבור את מרחק הקילומטר הם אלה שיוצאים להלווייה או ברית של בן משפחה קרוב, נשים שהולכות לטבול במקווה, הורים גרושים שצריכים להעביר את ילדיהם מאחד לשני, כאלה שעוברים דירה או מי שהולך לבקר בעלי מוגבלות במסגרות רווחה.

בין הגופים שנשארו פתוחים למרות הסגר, ניתן למצוא את המגזר הפיננסי, ענף האנרגיה והחקלאות, שירותי הדת והרווחה, וכן מפעלים שהפסקת פעילותם עלולה לגרום לפגיעה רבה בכלכלה המשפיעה על המשק. המסעדות מורשות לפעול רק במתכונת של משלוחים. נתב"ג יפעל במתכונת מצומצמת, כאשר מי שרכש כרטיס לפני כניסת הסגר לתוקף יוכל להמריא.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

במהלך הסגר, הרכבת הקלה בירושלים ורכבת ישראל ימשיכו לפעול באופן מצומצם - כמו התחבורה הציבורית, שתעבוד במתכונת מופחתת מנפח הפעילות הרגיל שלה, זאת בדומה למתכונת שפעלה בתחילת הסגר הראשון. מוניות השירות ממשיכות אף הן לפעול, בהתאם להנחיות התו הסגול.

השירות העירוני ממשיך לפעול בתדירות נמוכה וברשת קווים בסיסית בלבד, עד לשעה 20:00 בערב. בתוך כך, פעילות השירות הבין-עירוני הופסקה ולא תפעל בסופי השבוע - וגם לא בערב יום הכיפורים, אולם שירות הקווים העירוני ממשיך לפעול בימי שישי ובמוצאי השבת באופן מצומצם. שירות באבל בגוש דן ותיק-תק בחיפה וירושלים פועל כרגיל, אך מוגבל מבחינת הנוסעים.

זירת תאונת האוטובוס באבן גבירול בתל אביב שבה נהרגה אישה | צילום: מד''א

אלפי שוטרים נפרסו ברחבי הארץ ומקיימים סיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת על מנת לאכוף את הסגר וההגבלות. שוטרי אגף התנועה הוצבו בצירים הבין-עירוניים ובכניסות לערים. יחד עם משטרת ישראל, פועלים גם שוטרי משמר הגבול ומתנדבים, מאות חיילי צה"ל ומפקחים. המשטרה הודיעה כי בנוסף לכל אלה, בכוונתה לקיים סיורים אוויריים של מסוקי המשטרה לזיהוי הפרות חריגות. שר הביטחון בני גנץ צפוי להעלות להצבעה בממשלה הצעה שתאפשר תגבור של 1,000 חיילי צה"ל נוספים לסיוע למשטרת ישראל בסגר.