שיא שלילי חדש: יותר מ-8,000 אובחנו אתמול; 708 חולים במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו יותר מ-66 אלף בדיקות - 12.6% מהן חיוביות. מניין מקרי המוות זינק ל-1,412, ומבין החולים שמצבם קשה - 178 מחוברים למכונות הנשמה

זמן צפייה: 01:06

ברקע כניסת הסגר המלא לתוקף, משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי אתמול אובחנו 8,178 ישראלים בקורונה - שיא שלילי חדש. זאת לאחר שבוצעו במהלך היום 66,640 בדיקות, 12.6% מהן חיוביות.

מניין מקרי המוות זינק גם הוא ועומד כעת על 1,412. 708 מהחולים במצב קשה, ו-178 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. 1,386 מהחולים מאושפזים בבתי חולים.

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, הממשלה אישרה במשאל טלפוני תקנות נוספות כחלק מהסגר שנכנס לתוקף היום בצהריים. לפי התקנות, היציאה המותרת ממקום המגורים לפעולה או למטרה שהותרה - תהיה רק בתחום יישוב המגורים. זאת למעט פעולות שלא ניתן לבצע ללא יציאה מיישוב המגורים (למשל עובד חיוני היוצא למקום עבודתו המצוי מחוץ לעיר, או אדם היוצא לסייע לאדם בעל קושי המתגורר ביישוב אחר).

בוטלה אפשרות היציאה לצורך טיפול "רפואה משלימה", ותיאסר האפשרות לפתוח מקום ציבורי ועסקי למתן טיפולי רפואה משלימה לציבור. יודגש כי תתאפשר קבלת טיפול רפואי הכולל גם את כל מטפלי מקצועות הבריאות: פסיכולוג, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט, קלינאי תקשורת, תזונאי-דיאטן, קרימינולוג קליני, פודיאטר, פודיאטר מנתח וכירופרקט.

תותר יציאה לברית או הלוויה - רק של בן משפחה קרוב (סבא, סבתא, הורה, בן זוג או הורה של בן זוג, אח או אחות וילדיהם, דוד ודודה). תותר יציאה של אדם עם מוגבלות, שמחמת מוגבלותו נדרשת יציאתו למרחב הציבורי גם למרחק העולה על 1,000 מטרים ממקום מגוריו, יחד עם מלווה אחד.

בנוסף אישרה הממשלה הקצאת 500 חיילים נוספים לתגבור משטרת ישראל, כך שמספר החיילים הכולל יעמוד על 1,500 חיילים. על פי המנגנון שנקבע בהחלטת הממשלה, ניתן יהיה להגדיל את מספר החיילים ב-500 נוספים בהסכמת שר הביטחון והשר לביטחון הפנים.