עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

בכוונת המתמחים להגיש את מכתבי ההתפטרות בעוד 48 שעות, זאת אם המתווה לקיצור תורנויות לא יורחב לכל המקצועות הרפואיים בביה"ח ברחבי הארץ. "האחריות לפיתרון בידיים של שרי הבריאות והאוצר"

מתמחי רפואה

עשרות רופאים מתמחים בבתי החולים החלו לחתום היום (שלישי) על מכתבי התפטרות, ובכוונתם להגישם בעוד 48 שעות אם המתווה לקיצור תורנויות לא יורחב לכל המקצועות הרפואיים בכל רחבי הארץ. "לא נהיה מוכנים לקבל 'פייק מתווה' כזה שמשאיר 90% מהמתמחים להמשיך לעשות תורנויות עבדים של 26 שעות".

עוד נמסר מטעם ארגון הרופאים המתמחים: "במידה ולא יוגש מתווה חדש, שתואם את הדרישה הזו ואת הדברים שסוכמו מולנו, אנחנו ניאלץ להגיש את מכתבי ההתפטרות ביום חמישי הקרוב. האחריות לפתרון המשבר בידיהם של שרי הבריאות והאוצר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נשיאת טאיוואן מזהירה: כיבוש ארצנו על ידי סין – קטסטרופה

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

כזכור, עשרה מפגינים נעצרו אמש במהלך הפגנת רופאים ומתמחים מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב. זאת, במחאה על ההסכם המתגבש בנוגע לתורנויות המתמחים והרופאים. המוחים שרפו מדי עבודה ודרשו: "קיצור רוחבי מיידי - עושים עלינו סיבוב".

הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ
הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ

בדיון שהתקיים ביום ראשון סביב קיצור תורנויות המתמחים בתחום הרפואה בראשותה של ח"כ עידית סילמן, התפתח עימות בין שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, כאשר הורוביץ טען כי "הגישה של השרה לפיה 'אני מקצרת, תסתדרו' הינה בעייתית". עוד הוסיף לומר השר: "צריך לתת זמן ללבן את הדברים. הבהילות הזאת תביא למצב שנתחיל משהו ולא נוכל ליישם אותו".