הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

נשיא המדינה הגיע לקייב לצורך ביקורו הממלכתי הראשון במדינה לציון 80 שנה לטבח באבי יאר ולרגל חניכת המרכז להנצחת השואה בעיר. "מודה לנשיא זלנסקי על חקיקת החוק למאבק באנטישמיות"

זמן צפייה: 03:58

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר (שלישי) בקייב לביקור ממלכתי ראשון שלו במדינה בהזמנת נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לציון 80 שנה לטבח באבי יאר. הרצוג כתב בטוויטר כי "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר, אך גם היסטוריה קשה וכואבת".

בפתח ביקורו התקבל הנשיא על ידי משמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות שבבירה. לאחר הטקס קיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ואחריה התקיימה פגישה מורחבת בין הצדדים. נשיא אוקראינה קיבל את פניו של הרצוג והשניים ערכו סקירה של משמר הכבוד וצפו במצעד צבאי. עם הצגת המשלחות חתם הנשיא בספר האורחים של ארמון הנשיאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דו"ח: מאז 1950 מאות אלפי ילדים בצרפת נפגעו מינית מהכנסייה

אחרי שעות של ניתוק: וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול

הסטודנטים חוזרים: שנת הלימודים האקדמית יוצאת לדרך

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2110051418' autoplay='0' credit='' desc='הרצוג בטקס קבלת הפנים בקייב' poster='' kid='1_erc58vfe' duration='38']

"ידידי הנשיא זלנסקי, אני רוצה להודות לך על ההזמנה להגיע לכאן, במיוחד השנה, שבה מציינים 30 שנים לעצמאות אוקראינה", פתח הרצוג את נאומו. "בכל הנוגע לסכסוך ביניכם לבין רוסיה אנחנו חוזרים ואומרים שפתרון דיפלומטי של הסכסוך הוא הפתרון הנכון".

"מערכת היחסים בין מדינותינו מבוססת על עבר הווה ועתיד. לעם היהודי יש עבר מפואר בארץ הזאת. לצד זאת, לעם היהודי יש גם היסטוריה קשה וכואבת כאן באוקראינה. מפרעות ופוגרומים במאות הקודמות, ועד לטבח המזוויע בבאבי יאר. אני מודה לך מאד, אדוני הנשיא, ולפרלמנט האוקראיני, על הדחיפה לחקיקת החוק אשר מתנגד ונאבק באנטישמיות, חקיקה שאני מקווה שתושלם בהקדם וגם על ההימנעות האוקראינית מהשתתפות בוועידת דרבן".

הנשיא הרצוג עם הנשיא זלנסקי
הנשיא הרצוג עם הנשיא זלנסקי | צילום: חיים צח/ לע״מ

קודם לכן, עם נחיתתו, נשיא המדינה הניח זר למרגלות קבר החייל האלמוני, ועדכן כי מחר ישתתף "בטקס החשוב לחניכת המרכז להנצחת השואה בקייב, בציון 80 שנים לטבח באבי יאר".

הנשיא הרצוג
הנשיא הרצוג | צילום: חיים צח/ לע״מ

הנשיא הרצוג עם הנשיא זלנסקי
הנשיא הרצוג עם הנשיא זלנסקי | צילום: חיים צח/ לע״מ