אחרי שעות של ניתוק: וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול

יותר משש שעות אחרי שמשתמשים ברחבי העולם החלו לדווח על תקלה, הרשתות החברתיות שבו לעבוד. בוואטסאפ צייצו: "מעריכים את העובדה שכל כך הרבה אנשים וארגונים מסתמכים עלינו מדי יום"

זמן צפייה: 00:35

יותר משש שעות אחרי שמשתמשים ברחבי העולם החלו לדווח על תקלה בטעינת וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם, הלילה (שני) חזרו בהדרגה הרשתות לפעול. אחרי חצות הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם חזרו לתפקד, ובסביבות השעה 2 בלילה גם אפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ חזרה לעבוד.

בוואטסאפ צייצו הבוקר בחשבון הטוויטר שלהם: "חזרנו ואנחנו פועלים ב-100%. תודה לכולם ברחבי העולם על הסבלנות בשעה שהצוותים שלנו עבדו בחריצות כדי להחזיר את וואטסאפ לפעולה. אנחנו מעריכים אתכם ואת העובדה שכל כך הרבה אנשים וארגונים מסתמכים על האפליקציה שלנו בכל יום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסטודנטים חוזרים: שנת הלימודים האקדמית יוצאת לדרך

עסקאות נשק וחיסולים לאור יום: כך עלו שוב ארגוני הפשע בישראל

במערכת הביטחון מודים: לא הושג מידע חדש על רון ארד

מוקדם יותר הלילה, לאחר שהרשת החברתית חזרה לפעול, הגיבו בפייסבוק לתקלה והתנצלו בפני הגולשים: "לעסקים הקטנים שמגלים לקוחות חדשים, לקבוצות שמחברות אנשים יחד סביב תחומי עניין משותפים, ליוצרים שמתקשרים עם הקהל שלהם ולמשפחות שמנסות להתחבר: סליחה".

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, הגיב גם הוא בעמוד הפייסבוק האישי שלו לאחר חזרת הרשתות לפעילות, והתנצל בפני הגולשים: "סליחה על השיבושים היום, אני יודע עד כמה אתם מסתמכים על השירותים שלנו כדי להישאר מחוברים לאנשים החשובים לכם".

בעקבות קריסת וואטסאפ והרשתות, בחברת פלאפון דיווחו על גידולים משמעותיים בשיחות טלפון, עם עלייה של כ-25%, והודעות SMS, עם עלייה של יותר מ-580%. ברשת הטוויטר הייתה עלייה של 68%, ברשת הטיקטוק הייתה עלייה של יותר מ-70% וברשת הסנאפצ'ט הייתה עלייה של יותר מ-88%.

כמו כן נרשמה עלייה של 8% בתעבורת האינטרנט, ועלייה ממוצעת של 121% בכניסה לאפליקציות של אתרי החדשות, בין אם לצורך קבלת עדכונים על התקלה או כדי לצרוך חדשות שלא דרך הרשתות החברתיות. אפליקציית המסרים המיידים "סיגנל" דיווחה על עלייה של 96% בשימוש.

במשך שעות רבות בהן הרשתות חדלו מלפעול לא היה ידוע מה הגורם לתקלה. בפייסבוק מאמינים שלא מדובר בהאקרים, אלא בטעות אנוש שהשביתה את האפליקציות. כל זה מגיע ברקע שבוע סוער למארק צוקרברג, אחרי חשיפת הזהות של העובדת לשעבר שהדליפה את מסמכי החברה ל"וול סטריט ג'ורנל" ולקונגרס.

דובר פייסבוק אנדי סטון הודיע אתמול: "אנחנו מודעים לכך שאנשים חווים בעיות בגישה לאפליקציות ולמוצרים שלנו. אנחנו עובדים כדי להחזיר את הכול בחזרה במהירות האפשרית ומתנצלים על אי הנוחות". בעקבות התקלה, מניית פייסבוק ירדה ב-5%. בנוסף, נרשמו בעיות תקשורת בחברות הסלולר האמריקניות.

בדצמבר אשתקד נרשמה תקלה עולמית שנמשכה במשך שעות בפייסבוק ובאינסטגרם. התקלה אז התאפיינה בחוסר יכולת לקרוא הודעות חדשות ולקבל התראות.