10 עצורים בהפגנת המתמחים סמוך לבית שר הבריאות

בעקבות הסכסוך על שעות התורנויות הרבות, מאות רופאים צעירים הגיעו מחו מול ביתו של הורוביץ בתל אביב, ושרפו מדי עבודה. נציגי המתמחים: נדרש קיצור רוחבי ומיידי - עושים עלינו סיבוב

הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ

עשרה מפגינים נעצרו הערב (שני) במהלך הפגנת רופאים ומתמחים מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ. זאת, במחאה על ההסכם המתגבש בנוגע לתורנויות המתמחים והרופאים. המוחים שרפו מדי עבודה ודרשו: "קיצור רוחבי מיידי - עושים עלינו סיבוב".

כזכור, אמש התקיים דיון סביב קיצור תורנויות המתמחים בתחום הרפואה בראשותה של ח"כ עידית סילמן. בדיון התפתח עימות בין שר הבריאות לבין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, כאשר הורוביץ טען כי "הגישה של השרה לפיה 'אני מקצרת, תסתדרו' בעייתית". עוד הוסיף לומר השר: "צריך לתת זמן ללבן את הדברים. הבהילות הזאת תביא למצב שנתחיל משהו ולא נוכל ליישם אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשתות קרסו – בטוויטר חוגגים: כל התגובות לתקלה העולמית

עסקאות נשק וחיסולים לאור יום: כך עלו שוב ארגוני הפשע בישראל

במערכת הביטחון מודים: לא הושג מידע חדש על רון ארד

מוקדם יותר בוועדה, אמרה השרה ברביבאי, שכזכור הציעה תחילה לקצר את התורנויות רק בבתי החולים בפריפריה, כי "יש מורכבויות רבות וויכוחים רבים, עד כדי שכמעט מפתה להגיד שהעניין הוא בלתי פתיר ולהאריך את הצו כמו שהוא. המתווה הנוכחי מצומצם אבל הוא התחלה חשובה ואני נחושה לצאת לדרך, קוראת למשרדי האוצר והבריאות לא לשים מגבלות להצעה - לא על היקף המחלקות בפריפריה ולא על תאריך התחילה".

בשבוע שעבר הודיעה שרת הכלכלה כי קיבלה את דרישות המתמחים, ועל כן התורנויות יקוצרו מ-26 ל-18 שעות. המתווה יחול תחילה בעשרה בתי חולים בפריפריה, ויורחב באופן מדורג בחמש השנים הקרובות לכלל המתמחים.