עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

במסגרת ההסכם תרכוש צ'כיה 4 סוללות מסוג "ספיידר" של רפאל בסכום של כ-2 מיליארד שקלים. גנץ: "מדובר בעסקה בעלת חשיבות אסטרטגית עם מדינה מברית נאט"ו, שתייצר מקומות עבודה בשתי המדינות"

מערכת "ספיידר" שתימכר לצ'כיה | צילום: חברת רפאל

בטקס שנערך היום (שלישי) במשרד ההגנה בפראג, חתמו משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה הצ'כי על הסכם הרכש הביטחוני הגדול ביותר אי פעם בין שתי המדינות. במסגרת העסקה, תצטייד צ'כיה ב-4 סוללות נ"מ מסוג "ספיידר" מתוצרת חברת רפאל, שכוללות גם מערכות מכ"מ MMR מתוצרת התעשייה האווירית.

היקף העסקה הוא כ -2 מיליארד ש"ח (620 מיליון דולר) והוא כולל גם את השתתפותן של תעשיות ביטחוניות צ'כיות. "ספיידר" היא מערכת הגנה אווירית ישראלית המבוססת על טילי אוויר-אוויר מסוג פיתון ודרבי, מתוצרת חברת רפאל והיא מיועדת ליירט מגוון איומים אוויריים וביניהם מטוסים, מסוקים וכטב"מים. מערכות הספיידר ישולבו בברית נאט"ו, ויגנו על שמי צ'כיה מפני איומים אסטרטגים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

נשיאת טאיוואן מזהירה: כיבוש ארצנו על ידי סין – קטסטרופה

שר הביטחון, בני גנץ אמר בתגובה לעסקה שנחתמה: "אני מודה לידידי שר ההגנה הצ'כי על ההסכם החשוב והברית הביטחונית העמוקה בין שתי המדינות. מדובר בעסקה בעלת חשיבות אסטרטגית עם מדינה מברית נאט"ו, שתייצר מקומות עבודה איכותיים בשתי המדינות. אני גאה בתעשיות הביטחוניות הישראליות ובפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים שלהן, המבוקשים במדינות רבות בעולם".