נחתם הסדר לשכר הבידוד של רופאים; סכסוך העבודה נמשך

משרד האוצר וההסתדרות הרפואית חתמו על הסכם המסדיר את השכר של העובדים בבתי חולים ממשלתיים, שנחשפים לנגיף במסגרת עבודתם. עוד הוסכם כי לא ינוכו ימי מחלה במשך תקופת הבידוד

זמן צפייה: 02:52

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ויו"ר ההסתדרות הרפואית חתמו הבוקר (שני) על הסכם המסדיר את התשלום לרופאים בבתי חולים ממשלתיים הנכנסים לבידוד בעקבות חשיפה לנגיף הקורונה במסגרת עבודתם הרפואית. ההסדר מבטיח כי שכרם של הרופאים לא ייפגע, וכן הוסכם על הסדר כלכלי הדדי המבטיח כי לא ינוכו ימי מחלה בגין תקופת הבידוד. סכסוך העבודה שהוכרז אתמול נמשך.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על ההסכם: "הרופאים, הרופאות והצוותים הרפואיים עומדים בחזית המלחמה בנגיף הקורנה ומחובתנו לדאוג ולספק להם את התנאים לעמוד במשימתם ולאפשר להם לעסוק בהצלת חיים".

עוד בחדשות 13:

עטיית מסכות מכיתה ג' ושמירת מרחק: מתווה פתיחת שנת הלימודים

הוארך מעצר הגננת מרמלה ובעלה: "הנחתה את הצוות לנהוג באלימות"

יריב לוין על הקרע בקואליציה: "אי אפשר לנהל ככה מדינה"

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

אתמול, כאמור, הכריזה ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה בכל מערכות הבריאות הציבורית בישראל. המשמעות היא שבתוך 14 ימים יוכלו כלל הרופאים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה - 28 אלף במספר, לפתוח בשביתה, אם וכאשר לא יושגו הסכמות בינם לבין האוצר.

"סכסוך העבודה הוכרז בין היתר לנוכח אי הקצאת התקנים הנדרשים על מנת לעמוד בעומס העבודה החריג בתקופת הקורונה", הסבירו בהסתדרות הרופאים. כמו כן, טענו, "הסכסוך הוא על רקע המחסור החמור בבתי החולים ובקהילה".

בהסתדרות זעמו על החלטת האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים, מה שלדבריהם "יעמיק עוד יותר את הגירעונות ויחייב פיטורי עובדים".

"בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר בחוסר תום לב רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות, תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות", הוסיפן.

הפגנת הרופאים המתמחים בתל אביב
הפגנת הרופאים המתמחים בתל אביב | צילום: ארטיום דגל

יו"ר ההסתדרות פרופסור ציון חגי הפנה אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר, ואמר: "בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד".

"אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כ"ץ להתערב לאלתר ולמנוע צעדים ארגוניים בעת הזו. ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב – נאלץ להעמיד אותו על טעותו", סיכם.