עטיית מסכות מכיתה ג' ושמירת מרחק: מתווה פתיחת שנת הלימודים

השר גלנט הציג בוועדת החינוך את התוכנית להפעלת מערכת החינוך, שתיפתח ב-1 בספטמבר. לפי המתווה, ילדי הגנים ילמדו 6 ימים בשבוע, ואילו תלמידי א'-ד' לא ילמדו בימי שישי ברוב המקרים

זמן צפייה: 03:45

שר החינוך יואב גלנט הציג הבוקר (שני) בוועדת החינוך את המתווה לפתיחת שנת הלימודים, שצפויה לשוב לפעילות ב-1 בספטמבר. לפי המתווה שהוצג, ילדי הגנים ילמדו שישה ימים בשבוע, ואילו תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו במוסדות לפחות חמישה ימים - כלומר לא ילמדו בימי שישי ברוב המקרים. תלמידי ה'-ו' ילמדו לפחות יומיים בבתי הספר, וגלנט הוסיף כי ייעשו מאמצים להוסיף עוד ימים בבתי הספר - "יש בעיית מקום". תלמידי ז'-י"ב ילמדו יומיים בשבוע בבתי הספר, ובשאר הזמן מרחוק.

יימשך נוהל מדידת החום בכניסה לבתי הספר ומילוי הצהרות הבריאות, וחובת עטיית מסכות תחול רק החל מכיתה ג' בהפסקות, והחל מכיתה ד' בתוך הכיתות - כפי שפורסם אתמול בחדשות 13.

בגני הילדים ובכיתות א'-ב', כולל במסגרות החינוך המיוחד, הלמידה תיעשה כבשגרה, ללא פיצול. מכיתה ג' ומעלה - הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, כל תלמיד יישב בשולחן נפרד ויישמר ריחוק בהפסקות.

עוד בחדשות 13:

תוספת מורים, מדחום בכל בית ספר: כך יראה מתווה החזרה ללימודים

פחות מ-2% מסך החולים: נתוני ההדבקות בביה"ס של החופש הגדול

יריב לוין על הקרע בקואליציה: "אי אפשר לנהל ככה מדינה"

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

במהלך הדיון הדגיש גלנט כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, וטען: "כל מי שאומר אחרת - מנסה להרוויח תשומת לב תקשורתית וזורע פאניקה בציבור. ממשלת ישראל החליטה, וכל עוד לא תשנה את ההחלטה זה מה שיהיה". עופר רימון, ראש אגף התקשוב במשרד החינוך, הוסיף כי המטרה היא שעד סוף שנת הלימודים כל בתי הספר יהיו מתוקשבים ולכל תלמיד יהיה מחשב.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד תקפה: "משרד הבריאות נרדמו בעמידה, לא יכול להיות שהם עדיין לא הוציאו מתווה לילדים. הם החליטו שבגנים ובכיתות א-ב אפשר ללמוד בכיתות מלאות, אני רוצה לדעת איך בכיתה של 35 ילדים אפשר לשמור על מרחק של שני מטר?".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: ערוץ הכנסת

בשבוע שעבר הכריז גלנט כי יתווספו 13 אלף משרות של מורים, זאת במקביל לכך שמספר המורים והסייעות בכיתות ג'-ד' יוכפלו. כמו כן, המשרד יעשה מאמץ על מנת שכיתות ה'-ו' ילמדו יותר מיומיים בשבוע ובשל כך, ייתכן כי חלק מהלימודים יתקיימו במתנ"סים ובמבני ציבור נוספים.

בשביל שתוכנית הלמידה מרחוק תתבצע כראוי, על משרד החינוך לרכוש 144 אלף מחשבים ניידים לתלמידים ו-64 אלף טלפונים ניידים כשרים למגזר החרדי עם חבילות גלישה. "אנו מקווים שלפחות 50% מהתוכנית תושלם עד סוף ינואר 2021", אמר גלנט. משרד החינוך יכשיר את עובדי ההוראה וצוותי הניהול על מנת שידעו לתפעל את מערך הלמידה מרחוק.