הוארך מעצר הגננת מרמלה ובעלה: "הנחתה את הצוות לנהוג באלימות"

במהלך הדיון תיארה השופטת את התקריות האלימות שאירעו בגן של ליטל ברסי, שכללו סטירות, מכות והשלכת חפצים. חוקר המשטרה: תועדו יותר מ-200 מקרי התעללות. מעצר כל החשודים הוארך בשלושה ימים

זמן צפייה: 05:26

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: מעצרה של ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו נחשפו מקרי ההתעללות בילדים, הוארך היום (שני) בשלושה ימים. כמו כן, הוארך בשלושה ימים מעצר בעלה ומעצר שבעת הסייעות החשודות. במהלך הדיון הצהירה השופטת זוהר דיבון: "הגננת חשודה בנקיטת אלימות באופן ישיר כלפי פעוטות. אין להתעלם מכך שהיא הייתה נוכחת כאשר ננקטה אלימות מצד הסייעות כלפי הילדים ואף הנחתה את צוות הגן לנקוט באלימות כלפי הפעוטות". בנוסף, חוקר המשטרה הצהיר כי תועדו יותר מ-200 מקרים של התעללות.

השופטת תיארה את התקריות האלימות שאירעו בגן: "האלימות כללה הטחת הפעוטות על המזרונים, סטירות, מכות על חלקי הגוף השונים, השלכת אוכל על הריצפה, השלכת חפצים. כל אלה הפכו לנורמה מקובלת על ידי צוות הגן"

בהתייחס לבעלה של הגננת הצהירה כי הוא "לקח חלק פעיל באלימות. מדובר במי שפנו אליו לעזרה בטיפול בילדים שהיה קושי לתת מענה לצרכיהם. כאשר הילדים לא עמדו בציפיות הסייעות פנו אליו שיסייע לטפל בילדים באופן אגרסיבי, לקחת אותם למקומות בגן שם היו נענשים. בנסיבות הללו לא ניתן להפריד בין הדברים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. מדובר בפרשייה רחבת היקף וחמורה".

עוד בחדשות 13:

פרשת "גן הזוועות": גננת נוספת נחקרה – ושוחררה למעצר בית

משפחתה של הגננת מ"גן הזוועות": "עשו לה לינץ', זה ציד מכשפות"

החשודה העשירית: סייעת נוספת מהפעוטון ברמלה נחקרה באזהרה

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות

בעקבות פרשת ההתעללות, שנחשפה בחדשות 13, פנתה יו"ר ויצו אניטה פרידמן לשר הרווחה איציק שמולי, בדרישה ליישם מערך ארצי של מבדקים ומיונים לתפקידי מטפלות וסייעות במסגרות הגיל הרך: "כדי להבטיח את בטחונם ושלומם של ילדי הגיל הרך אין די בהתקנת מצלמות. יש לקיים באופן מידי מבחני מיון ואבחון לעובדות הגיל הרך ולהפעיל מערך הכשרות מקצועי בכלל מסגרות".

בתוך כך, מסתמנת פשרה בוועדה לזכויות הילד בדחיית חוק המצלמות, לפיה החוק ייכנס לתוקפו בתחילת ספטמברף אך לא ייאכף בחודשים הראשונים. זאת, כדי לאפשר לפעוטונים להיערך להשלכותיו.

חבר הכנסת אופיר כץ, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, אמר בוועדה לזכויות הילד כי "אנחנו באיחור מטורף מכל הבחינות של הפיקוח. זה היה אמור להיעשות מזמן". "תקני הפיקוח הם 23 מפקחים במשרד העבודה והרווחה - אני באמת לא מבין איך אחרי כל מה שאמרנו מתכוונים לעשות את זה עם כמות כזו של מפקחים על כל הפעוטונים. עד שהפעוט יראה מפקח הוא יגיע לכיתה ב'", הוסיף כץ.

חבר הכנסת אופיר כץ, הליכוד
חבר הכנסת אופיר כץ, הליכוד

כזכור, מלבד הגננת ובעלה, שבע עובדות נוספות בגן נעצרו בחשד לאלימות. ביום שישי הודיעה המשטרה כי במהלך הלילה נחקרה באזהרה גננת נוספת, בת 52, בחשד לאי דיווח על הנעשה בגן. בתום החקירה היא שוחררה למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים.

בדיון הארכת מעצרן של  הסייעות, שנערך בשבוע שעבר, אמר עורך דינה של אחת הסייעות אלי מסטרמן: "יש סרטונים חמורים יותר. מרשתי לא סיכנה אף אחד. זה שלא מצאו כמעט סרטונים עליה, מעיד שזו לא השגרה שלה בגן. היא עובדת שנתיים במקום, לשביעות רצון כולם".